A tőzsdei hangulatot ráadásul az is tovább rombolta, hogy hét százalékkal estek vissza az Egyesült Államokban a gépjárműeladások; a hír nyomán lejtőre kerültek az autóipari részvények az Atlanti-óceánon innen és túl. A FTSE-100 1,6, a CAC-40 3,1 százalékkal került mélyebbre, így előbbi 3 625,3, utóbbi pedig 2 676,3 ponton zárt. A DAX 1,9 százalékkal süllyedt és 2 501,0 ponton fejezte be a napot. Frankfurtban a Volkswagen papírjának kurzusa közel 3, a DaimlerChrysleré 4, a BMW-é pedig több mint 7 százalékkal csökkent, a nap vesztese azonban mégsem közülük került ki. A Porsche az amerikai makroadat hallatán bejelentette, hogy "néhány ezerrel" visszafogja 911-es és Boxster modelljeinek kibocsátását. A luxusautógyártó részvényének értékéből több mint 15 százalék illant el. A Renault-papír kurzusa Párizsban 5,3 százalékkal csökkent. A CAC-40 kosarának egyetlen nyertes részvénye a Vivendi Environmenté volt, aki tegnap részletesen ismertette 2002. évi eredményeit. Bár a cég profitja elmaradt az elemzők által várttól, a befektetőket már az is örömmel töltötte el, hogy a társaság 339,2 millió euró nyereséget volt képes produkálni az egy évvel korábbi 2,25 milliárd eurós veszteség után. A vállalat mindemellett jól halad adósságainak ledolgozásával is, ennek köszönhetően részvényének árfolyama 0,7 százalékkal volt képes növekedni a párizsi börzén.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!