Az okostelefon és egyéb okos eszközök megjelenésével egyre többen játszanak online. Ahogy a Facebook, a Zynga és a hasonló társaságok növekedésével párhuzamosan előretörtek az okostelefonok és a táblagépek, a videó konzolra játékokat gyártó cégek fénye megkopott - véli Matt Bolduc, a dán Saxo Bank részvénypiaci elemzője, aki szerint hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy az elektronikus játékokat gyártó ágazat növekedése még mindig folytatódik. Ráadásul a következő néhány évben 6 százalékkal nőhet a szektor árbevétele, ami igen jelentősnek mondható Bolduc szerint. Ugyanakkor az üzleti modell az online és a közösségi játékok szegmenséhez hasonlóan egyre inkább a mikró-tranzakciókkal párosuló reklámbevétel felé tolódik el. Ez az ágazat 2015-ig 27 százalékkal bővülhet az előrejelzések szerint, ami az erős finanszírozással rendelkező társaságok, például az Ubisoft, az Electronic Arts és az Activision Blizzard számára további előnyt jelent.
Ez hatalmas lökést adhat a tevékenységben érdekelt vállalatoknak, mert a játékértékesítés sztenderd ciklusa kimondottan kockázatos.

 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!