Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Töretlen a növekedés a Facebooknál, hiába használja már minden ötödik ember a világon, még mindig egyre több felhasználót tud bevonni a "közösségi hálóba".

A naponta aktív felhasználók száma 17 százalékkal nőtt az első negyedévben az előző évihez viszonyítva. A havonta aktív felhasználók száma 1,44 milliárd dollárra emelkedett, ami 13 százalékos növekedésnek felel meg. Egyre többen használják mobilon a Facebookot, sőt, 580 millióan már csak mobilon jelentkeznek be rá (havonta legalább egyszer).

A Facebook elsősorban az online hirdetésekből él, ahol a nagy előnye a versenytársakkal szemben a hirdetők szemében, hogy célzottabb hirdetéseket tud kínálni a felhasználóknak. Látja a személyes adatokat és az érdeklődési körről is pontosabb információi vannak, mint az olyan szolgáltatóknak, amelyek csupán arra támaszkodnak, hogy milyen internetes oldalakat nézegetnek a felhasználók. A Facebook a globális digitális hirdetési piac 8 százalékát tudhatta magáénak 2014-ben, míg egy évvel korábban 6 százalékos volt a részesedése.

A mobil stratégia bejött a cégnek, a mobil hirdetések piacán a legnagyobb szereplő és folyamatosan növeli részesedését, miközben a Google részesedése csökken az EMarketer előrejelzései szerint. A mobil hirdetések már a Facebook teljes bevételeinek 73 százalékát tették ki az első negyedévben.

Az elemzői konszenzus alapján a Facebook idei első negyedévére vonatkozóan 41 centes egy részvényre jutó egyszeri tételektől tisztított nyereséget és 3,56 milliárd dolláros bevételt várhattunk. Az elemzők meglehetősen pontosak voltak, ugyanis a közösségi média óriás 42 centes tisztított EPS-ről és 3,54 milliárd dolláros bevételről adott számot.

A jó hír a Facebook gyorsjelentésében, hogy az Amerikán kívüli tevékenységek változatlanul robbanásszerű növekedést mutatnak. A rossz hír viszont az (ami minden olyan amerikai céget megvisel most, amelyiknek jelentős bevétele keletkezik az Egyesült Államokon kívül), hogy az erős dollár sokat elvesz az eredményekből. A Facebook bevételeinek 54 százaléka származik a "nemzetközi tevékenységekből" és idén még nagyobb lehet a súlya a bevételekben. Ha a devizaárfolyamok nem változtak volna, a bevételek 190 millió dollárral lettek volna magasabbak, ami azt jelenti, hogy 49 százalékkal emelkedett volna a bevétel. Így viszont "csak" 42 százalékos volt a dinamika, ami kisebb csalódást okozott a befektetőknek.

A profitabilitás valamelyest romlott, ami elsősorban a kutatás-fejlesztési (k+f) költségek megugrásának volt betudható: a k+f költségek több mint duplázódtak az előző év azonos negyedévéhez képest, meghaladták az 1 milliárd dollárt a január-márciusi időszakban. A Facebook az adatközpontokra költ sokat, valamint az olyan, jövőbe mutató projektekre, mint a virtuális valóság, vagy a napenergiával hajtott drónokkal kínált internet-hozzáférés.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!