A francia Kering luxusipari csoporthoz tartozó német sportruházatgyártó ezek után közölte, hogy idén 1−5 százalékkal is zsugorodhat a forgalma − korábban arra számítottak, hogy elérik a tavalyi 3,27 milliárd eurót. Számszerű becslés nélkül módosították az EBIT szerinti üzemi eredményre adott előrejelzést is, e szerint nem érik el azt a célt, hogy legalább 5 százalék alatti bővülés legyen ezen a soron. (Az első negyedévben az EBIT 79 millió euróra esett vissza az egy évvel korábbi 102 millióról, szemben a 93 milliós várakozással.) Különösen fájó pont az első negyedéves jelentésben, hogy a bruttó profitmarzs 49,1 százalékra csökkent az előző negyedévi 51,2-ről, miközben a nagy rivális Adidas több mint 50 százalékot ért el, története legjobbját.

A Puma az elmúlt két évtized legnagyobb átszervezése alatt áll − a dán Pandora ékszergyártótól odavitt, korábban az Adidasnál is megforduló vezérigazgató, Bjorn Gulden vezényletével −, miután tavaly 70 százalékkal zuhant a nettó profitja. Az egyebek közt a sprinter Usain Boltot, illetve a BL-döntős Borussia Dortmund focicsapatot öltöztető Puma eddig a divatcikknek is megfelelő sportruházati termékekre fokuszált; a mostani elnök, egyben a Kering ügyvezető igazgatója, Jean-Francois Palus szerint szakítani kell ezzel a gyakorlattal.

 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!