A kötvény három év futamidejű, kamata 4,85 százalék, amelyet egy későbbi swapügylet keretében euróra vált a magyar állam, így végül ennél kedvezőbb lesz a Kínában piacra dobott kötvény kamata - írta az MTI.

A mostani kibocsátás része egy 3 milliárd renminbi programnak, a későbbi kibocsátásokat a piaci feltételek alakulásának függvényében hajtják végre - mondta Hornung Ágnes.

Az aukción kétszeres túljegyzés volt, Magyarország az első külföldi kibocsátó, amelynek mindkettő, a belső (panda) és a külső (hongkongi) piacon kibocsátott jüankötvénye is van - adta hírül az ÁKK Zrt.

A július 26-án délelőtt zárult le Magyarország idei első nemzetközi kötvénykibocsátása Pekingben. A fő szervezők a Bank of China és a HSBC Bank (China) voltak. A magyar pandakötvény volt az első, amely a Bond Connect (kötvénypiaci összekapcsolás) révén a kínaiak mellett egyéb ázsiai befektetők számára is elérhetővé vált.

Idén a magyar kötvényprogram az első olyan tranzakció, ami a 2013-ban elindított Egy övezet - egy út kezdeményezés (One Belt, One Road Initiative) keretein belül valósult meg.

A jüan összeg euróra váltása után alakult ki a magyar állam által fizetendő kamatszint, amely a valaha volt legolcsóbb devizakötvény kibocsátását jelenti.

A tavaly tavasszal kibocsátott, úgynevezett dim sum kötvény kibocsátása az angol jog szabályai alapján történt, míg a mostani kötvényt a kínai jog előírási szerint bocsátották ki, előkészítése 2016-ban kezdődött el. A tavaly áprilisban kibocsátott 1 milliárd jüanos magyar állampapír kamata 6,25 százalék volt.

Elsősorban presztízskérdés a kínai belső piacon államkötvénnyel megjelenni - fogalmazott Hornung. Újabb kínai kötvénykibocsátásokról az adott piaci körülmények között döntenek, így azt is, hogy melyik - az offshore, vagy az onshore - kínai piacon dob piacra állampapírt a magyar állam.

Az ÁKK idei terveiben egymilliárd euró értékben szerepel devizakötvény-kibocsátás, ennek csak egy kis részét fedezi a mostani renminbi kötvény.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!