A szövetségi kereskedelmi bizottság (FTC) fellépése további nyomást gyakorol Mark Zuckerbergre, a Facebook alapító-vezérigazgatójára, akitől az Egyesült Államok törvényhozásától kezdve az Európai Parlamentig mindenki felvilágosítást vár arra, hogy miként kezeli és védi felhasználóinak személyes adatait a vállalat.

Ráadásul a reklámozók és a felhasználók körében is nő az elégedetlenség. A Pep Boys nevű autóalkatrész-kiskereskedő hétfőn visszavonta minden reklámját a Facebook felületéről, követve a Mozilla Alapítvány múlt heti döntését.

Ritkán fordul elő, hogy az FTC a nyilvánosság előtt megerősíti egy folyamatban lévő vizsgálat tényét, mielőtt panaszt emelne az adott ügyben. Kivételt csak a jelentős közérdekű esetek képeznek.

A New York-i tőzsdén napi mélypontján 6,51 százalékos mínuszban, 149,02 dolláron forgott a Facebook részvénye. Két órával nyitás után 155,01 dolláron, 2,75 százalékos veszteségben állt az árfolyam. Március 16-án, pénteken a botrány kipattanását megelőző utolsó kereskedési napon 185,09 dolláron, 0,67 százalékos pluszban zárt a részvény.

A másfél hete kirobbant botrány hátterében az áll, hogy a Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég több tízmillió Facebook-profilt használt fel a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban. Az 50 millió Facebook-oldal adatainak feldolgozásával igyekezett képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szóló reklámokkal, politikai üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül.

A legfrissebb közvélemény-kutatások szerint az Egyesült Államokban a lakosság kevesebb mint fele bízik abban, hogy a Facebook eleget tesz a személyes adatok védelmét szolgáló törvényeknek. Németországban pedig 60 százalék tart attól, hogy a Facebook és más közösségi hálók kedvezőtlen befolyást gyakorolnak a demokráciára.

Képünk forrása: Pixabay

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!