A magyar gyökerű, és a budapesti tőzsdén is jegyzett cég éppen egy évvel ezelőtt közölte a két lengyel vállalkozás ( Link sp. z.o.o. és a Link Srevices sp.z.o.o.) megvételének lezárását. A lengyel, német, brit, belga, holland, francia és cseh piacon is aktív szállítmányozási vállalkozásért 32,5 millió eurót - azaz megközelítőleg 10 milliárd forintot fizettek - ez az összeg a a Waberer's tőzsdei kibocsátásából származó bevétel (45 milliárd forint) negyedét tette ki.

Megérte, hogy ment érte?

Még idén márciusban is nagyszerű vételként emlegették a vállalatfelvásárlást a gazdasági sajtóban, a Forbes például "Bejött a lengyel versenytárs felvásárlási a Waberer's-nek címmel tudósított a cég tavalyi eredményeiről, de szakmai körökben már akkor hírek keringtek a fiaskóról. Míg aztán a szállítmányozási vállalat két héttel ezelőtti szűkszavú közleménye szerint a menedzsmentjük 2018. július 11-én igazgatósági felhatalmazást kapott szavatossági követelés érvényesítésére Aleksandra Ellerttel, a Link eladójával szemben. Az ok, hogy az adásvételi szerződés megkötése során nem tárt fel minden információt.

A cég ezen felül semmilyen információt nem kívánt megosztani lapunkkal, csupán azt kommunikálták, hogy a kártérítési per még nem indult el, és egyelőre még a szavatossági követelés stádiumában vannak.

A Link, a magyar felvásárlása előtt 427 kamionnal és 675 pótkocsival rendelkező flottát üzemeltetett, dolgozói létszáma megközelítette az ezer főt. A Waberer's flottája ezzel szemben 3500 kamionból állt és 6800 főt alkalmazott. A budapesti székhelyű céget több mint két évvel ezelőtt adta el Wáberer György a korábban is résztulajdonos Mid Europa Partners befektető cégnek, amely a részvények egy részét a tőzsdére vitte. A Waberer's értékét szakértők 260 millió euróra tartották, de ezt vélhetően inkább lefelé módosíthatja a Link-ügy. A vállalat részvényeinek árfolyama tegnap 3300 forint körül mozgott, ami jelentősen elmarad a tőzsdei bevezetéskor érvényes 5100 forinttól.

Titokzatos Link

Ezzel együtt a Waberer's nem zárt rossz évet tavaly: az árbevétel 674,4 millió euróra, azaz 210 milliárd forintra nőtt - ez 17,8 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi szinthez képest. A nemzetközi fuvarozásból származó árbevétel még ennél is jobban 21 százalékkal bővült. Hogy ebből milyen részt jelentett a Link teljesítménye, arra nem kaptunk választ.

"A Waberer's Csoport vagy annak tagvállalatainak teljesítményéről az augusztus 7-ére tervezett második negyedéves jelentés előtti egy hónapban nem nyilatkozhatunk. A Link 2017 júliusi megvásárlása óta folyamatosan integrálódik a Waberer's Csoportba és a Nemzetközi Fuvarozási Szegmensbe, így a kereskedelmi, beszerzési, és a legtöbb más fontos döntés már év eleje óta a budapesti központtal együttműködve születik. Ennek megfelelően a Link önálló teljesítményével kapcsolatban nem publikálunk adatokat" - válaszolta kérdésünkre a cég kommunikációs munkatársa.

Reagálhat a tőzsde

Nagy kérdés, hogy miként befolyásolhatja az esetleges per kimenetele a cég tőzsdei árfolyamát? Annyi biztosnak vehető, hogy a jogvita kimenetelétől függően a Waberer's-nek esetleges pervesztesség esetén a perköltségek megtérítésénél valószínűleg nem kell nagyobb pénzügyi teherrel számolnia, ugyanakkor a Waberer's szempontjából pozitív kimenetel esetén a megítélt kártérítés összegétől függően egyszeri pozitív pénzügyi hatás várható.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!