Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az Országgyűlés december 13-án fogadta el a 2011. évi költségvetést megalapozó salátatörvényt, amellyel rögzítették: megszűnik a Költségvetési Tanács titkársága, új, háromtagú testület jön létre új jogosítványokkal. Az új szabályok szerint a Költségvetési Tanács a Magyar Nemzeti Bank elnökéből, az Állami Számvevőszék elnökéből, valamint egy, a köztársasági elnök által hat évre kinevezett, kiemelkedő tudású közgazdászból áll, titkárság nélkül. A törvény szerint a KT véleményt nyilváníthat a költségvetés tervezetéről, ha azzal nem ért egyet, akkor a kormány újra megtárgyalja a tervezetet, és azt ismét megküldi a tanácsnak. A takarékos állami gazdálkodásról és a költségvetési felelősségről szóló törvény szerint a Költségvetési Tanács tagjai közül a köztársasági elnök által jelölt tag vezeti a tanácsot. Az Országgyűlés még december 20-án, az egészségügyi törvénytervezethez benyújtott zárószavazás előtti módosító indítvány elfogadásával döntött arról, hogy december végén megszűnik Kopits György, a Költségvetési Tanács elnökének megbízatása. Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter módosító javaslatcsomagjának utolsó pontja az egészségügyi törvényt egy új paragrafussal egészítette ki. Ez - a takarékos állami gazdálkodásról és a költségvetési felelősségről szóló törvényt módosítva - kimondja, hogy a Költségvetési Tanács köztársasági elnök által jelölt tagjának megbízatása 2010. december 31-én megszűnik. Kopits György, a Költségvetési Tanács korábbi elnöke február 8-i hatállyal mondott le tisztségéről, és az ezzel kapcsolatos jogairól. A lemondás okaként Kopits György azt nevezte meg, hogy a személyével szembeni bizalom nyilvánvalóan megszűnt, valamint azt, hogy a december 31-e előtti Költségvetési Tanács és a január elsejétől működő új Költségvetési Tanács között semmilyen szempontból sincs tartalmi jogfolytonosság.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!