Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Alig emelkedik már a felhasználószám a Twitternél, a bevétel szintjén mégis kétszámjegyű növekedést tudott produkálni a társaság annak köszönhetően, hogy hatékonyan tudja növelni az egy felhasználóra jutó bevételeket. Az előző év azonos időszakához képest csupán 3 százalékkal nőtt a havonta aktív felhasználók száma, az Egyesült Államokban pedig már teljesen megállt a növekedés - írja a Portfolio.hu.

A felhasználók egyre aktívabban használják mobilon a mikroblog szolgáltatást, már a felhasználók 83 százaléka nézi okostelefonon a Twittert. Ez a hirdetési bevételekben is tükröződik, a mobil hirdetési bevételek már a teljes hirdetési bevétel 88 százalékát tették ki.

A hirdetési bevételek 37 százalékkal ugrottak meg, a teljes bevétel pedig 34 százalékkal emelkedett az előző év azonos negyedévéhez képest. Ez azonban kisebb csalódást okozott, az elemzők által várt 608 millió dollár helyett csak 595 millió dolláros bevétele volt a cégnek.

Profitszinten viszont felülteljesítette az elemzői várakozásokat a cég, miközben a Thomson Reuters konszenzusa szerint részvényenként 10 centet vártak az elemzők, a vállalat egy részvényre jutó eredménye több mint a duplájára nőtt, 15 centre emelkedett.

A felemás negyedéves gyorsjelentés után a menedzsment várakozásai nagy csalódást okoztak, a Twitter 590 és 610 millió dollár közötti bevételt vár, szemben a 678 millió dolláros prognózissal. A negyedéves eredményeket bemutató konferenciahíváson a társaság vezetői még tovább rontottak a hangulaton azzal, hogy ezek a várakozások még nem is türközik a hirdetők megcsappanó érdeklődését.

A pénzügyi igazgató szerint a termékfejlesztéseknek köszönhetően a felhasználók aktívabban használják a szolgáltatást és tovább erősít majd a cég élő közvetítéses videókkal is.

A befektetők nagy csalódottsággal fogadták a negyedéves eredményeket, a részvények árfolyama 14 százalékot esett a nyitás előtti kereskedésben.

A Twitter részvényei a többi nagy közösségépítő cégnek megfelelő árazási szinten forognak, hasonló előretekintő P/E rátával kereskednek a papírokkal, mint a Facebook, vagy a LinkedIn részvényeivel. Viszont a gyenge menedzsment-várakozások fényében az elemzői konszenzus is csökkenhet a közeljövőben - írja a Portfolio.

 

 

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!