Az árbevétel terén ez 35 százalékos éves visszaesést jelent, ám az EBITDA terén még markánsabb romlás látszik, a 2008-as 159 milliós plusz tavalyra 627 milliós mínuszba fordult, amit a cég a médiapiac visszaesésével indokol - derül ki a társaság gyorsjelentéséből.

Az adózott eredményt több egyszeri tétel is befolyásolta, a nem média vagyonelemek körében elszámolt év
végi értékvesztések negatív, míg a sajátrészvényekre vonatkozó határidős pozíciókon elért nyereség, illetve az Externet Nyrt. részesedés évközbeni értékesítése pozitívan.

A 2009-es EBITDA és adózott eredmény adatai - az árbevételhez hasonlóan - elsősorban az első és a harmadik negyedév gyengébb teljesítményét, illetve a NeoFM beindításának árbevételt meghaladó költségeit tükrözik.

A gyorsjelentés szerint pozitív tendenciát mutat, hogy a negyedik negyedévben a domináns média üzletág - a NeoFM hatásaitól megtisztítva - a reklámpiaci visszaesés ellenére 50 millió forintot meghaladó EBITDA-t és 90 millió forintot meghaladó adózott eredményt tudott elérni, amit a társaság elsősorban az év végén érezhetővé vált költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedéseknek tulajdonít. Ezek következtében 2009-ben a csoportszintű költségek a 2008-as évhez képest - a NeoFM beindítása hatásainak kiszűrésével - negyedévente átlagosan 130 millió forinttal csökkentek.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!