A Slovnaftnak, a Mol leányvállalatának, jelenleg mintegy 18 százalékos részesedése van a kőolajipari termékek csehországi piacán. A benzinkutak terén a Mol-nak, miután megvette a Pap Oil több mint 120 üzemanyagtöltő állomását, 4,3 százalékos a részesedése, s ezt szeretné legalább megduplázni.

"A Mol csoport azt szeretné, ha kiegyensúlyozottabb lenne az arány a 18 százalékos nagykereskedelmi és a kiskereskedelmi pozíció között" - mondta a lapnak Anton Molnár, a Slovnaft szóvivője.

Középtávon Molnár szerint a Mol szeretné megszerezni a csehországi benzinkutak legalább tíz százalékát. Világi Oszkár, a Slovnaft vezérigazgatója és a Mol felső menedzsmentjének tagja tavaly az E15-nek adott interjújában azt állította, hogy a cél a 25 százalékos részesedés megszerzése. "Ezzel a Mol a cseh piac első számú szereplője lenne" - írja a gazdasági napilap. Az E15 azt írja, hogy az utóbbi években az OMV, az Agip, illetve a Robin Oil kőolajipari csoportok is jelezték, hogy csehországi jelenlétük csökkentését mérlegelik.

A Mol-nak viszont konkurenciát jelenthet az orosz Lukoil, amely terjeszkedni kíván a csehországi piacon. Molnár elmondta: a Mol érdeklődik a cseh Cepro kőolajipari társaság iránt is. Cseh kormánykörök az utóbbi időben többször is jelezték, hogy mérlegelik a Cepro eladását.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!