Megzuhant a Tesla

Nagy eséssel reagáltak a Tesla-részvények a társaság gyorsjelentését követően, amely ugyan nem lett rossz, de a piac a jelek szerint többet várt.
Napi.hu, 2013. november 6. szerda, 11:27
Fotó: Napi.hu

Mintegy 9 százalékkal zuhantak a tegnapi zárás utáni kereskedésben az elektromos autókat gyártó Tesla részvényei, miután a társaság közzétette harmadik negyedéves számait.

A Tesla a harmadik negyedévben összesen 5500 darabot értékesített a 70 ezer dolláros ártól induló S Modeljéből, ez megfelelt korábbi előrejelzéseinek, azonban távol maradt azoktól az optimista piaci pletykáktól, amelyek 7000 darab autó eladását sem tartották kizártnak - tudósít a Marketwatch. Az eladott autókból 1000 darab már Európában talált gazdára.

Elon Musk vezérigazgató elmondása szerint az utolsó negyedévben nagyjából 6000 autó eladásával számolnak, s a jövőben növelik a cég termelését a jelenlegi heti 550 darabos szintről. A cég profitja egyszeri tételekkel nem számolva 12 cent lett részvényenként, ez 16 millió dollárt jelent. A cég termelését Musk szerint az fogja vissza jelenleg, hogy nem képesek elegendő mennyiségű akkumulátort beszerezni az autókba, ezen a problémán enyhíthet a Panasonickal aláírt új beszállítói szerződés.

Tesla CFD
Cityindex


Musk elmondása szerint a cég 2016-ban, vagy 2017-ben kezdheti meg az alacsonyabb kategóriába szánt járművének tömeges gyártását és értékesítését, ehhez ugyanis a jelenlegi lithuim-ion akkumulátor gyártó kapacitások a beszállítóknál nem elegendőek. Mint mondta, a világon egyszerűen nem létezik olyan mértékű gyártó kapacitás, amely az igényeiket ki tudná elégíteni. Szerinte elképzelhető, hogy ehhez szükséges lehet egy gigantikus méretű gyár létrehozására is.

A cég nettó vesztesége 38 millió dollár lett, ez alacsonyabb a tavalyi év hasonló időszakában realizált 431 millió dollárnál. Az árbevétel több, mint nyolcszorosára emelkedett, 431 millió dollár lett a 2012 harmadik negyedéves 50 millió dollár után. Tavaly ugyanis ebben a negyedévben kezdték el értékesíteni az S Modelt.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2013.11.06 15:29

@hat106: Az igaz, hogy a korszerű gázfűtés olcsóbb, mint az egyéni fa vagy szén.
Az igaz, hogy a távfűtés környezetbarátabb...

De ma már sokan mégis egyénileg tüzelnek mindennel, amit találnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hat106, 2013.11.06 14:53

@Csatalo2:

Az igaz, hogy az elektromosság megtermelése terheli a környezetet.
Az elektromos autózás elterjedése viszont megszüntetné a városi CO terhelést, zajterhelést.
Ráadásul az elektromos autó energiahatékonyabb, mint a belső égésű motorok.
Nincs még itt az ideje.
Fejlődni kell az akkumulátoroknak, kiszolgáló állomásokat kell kiépíteni.
Nem lehet otthon egy szélkerékre kötni...még.

A fejlődést úgysem lehet megállítani.
A Tesla túllőtte magát...nem kicsit.
Úgy jár, mint a Nokia...bennmarad az "állandó csúcskategória" szekcióban és a távol keletiek egy huszárvágással megfojtják.
Ez az egészséges evolúció.
Most érdemes Tesla igazgatónak lenni.
Öt év múlva már nem biztos.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Csatalo2, 2013.11.06 14:40

A Tesla lehet, hogy trendi, de annak utána számolt már valaki, hogy mekkora forrásigénnyel és környezetterheléssel jár ezeknek az akkumulátoroknak a legyártása, nem beszélve a működtetésükhöz szükséges rengeteg elektromos áramhoz, amelyet ugye szintén fosszilis nyersanyagokból nyernek?

Ma már egyértelmű, hogy a szén-dioxid kibocsátás növekedéséért, ezzel együtt a globális felmelegedésért elsősorban nem a közlekedés a felelős, hanem az energia szektor, illetve az ipari termelés. A megoldás egyértelműen az olcsó és környezetbarát energia források lennének, végső soron pedig a magfúziós technológia gyakorlati megvalósítása.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hat106, 2013.11.06 12:18

Túlzott elvárások.
A norvégoknak sem kell 8000 elektromos kocsinál több.
Pedig ők a leggazdagabb zöldek.
Nincs infrastruktúra hozzá.
Nálunk megy a Dacia...legkiválóbb ár/érték arány.
...majd.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Blama, 2013.11.06 12:15

Olvasószerkesztő és korrektor, cikkíró:

"A cég termelését Musk szerint az foglya vissza " - itt "fogja" ( a tartja vissza értelemben és nem a lecsukott, börtönben ülő ember értelmében ! )
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html