Száz évre alapították CIG Pannónia Biztosítót - mondta Járai Zsigmond fb-elnök a mai elemzői konferencián. Alapvetően zöldmezős beruházásra és az alulfejlett piacokra koncentrálják tevékenységüket, és mivel a nemzetközi példák azt mutatják, hogy minden országban a hazai biztosító a vezető szereplő - Németországban például az Allianz, az USA-ban pedig a Prudential - céljuk hogy vezető szerepet játsszanak a magyar piacon.

Májusban tőkét emelt a CIG-ben a japán Elan SBI Capital pénzügyi holding, amely internetes brókercéget, bankot és online biztosítót is működtet, alapvetően Kínára, Koreára és Japánra koncentrálva. Az Elan a tőkeemeléskor stratégiai partnerségre lépett a CIG-vel. Ennek feltétele az volt, hogy a CIG internetes biztosítást is kínál majd, így a társaság elindult ezen az úton.

A biztosító nagy eredménynek és jó jelnek tartja, hogy ügyfeleik átlagosan a piaci átlag több mint kétszereséért szerződnek, és a legjobb szereplőnél is majd 20 százalékkal magasabb az ügyfelek átlagos díjvállalása. Utóbbi azért is fontos, mert a statisztikák azt mutatják, hogy minél magasabb az ügyfél díjvállalása, annál hűségesebb.

A Pannónia célja, hogy a biztosítások szerzésében jelenleg 80 százalékos arányt képviselő Brokernet-részt - többek közt a saját hálózat fejlesztésével - a következő öt évben 50 százalék alá csökkentsék.

Járai elmondta: a biztosítási szakmához hasonlóan az első években veszteséges lesz a CIG, mivel az ügyfélszerzési jutalék összege magasabb mint az első éves biztosítási díj. A hetedik év után viszont - a terjeszkedés gyorsaságától függően - már osztalékfizető részvény is lehet a biztosító papírja.

A CIG jelenleg közel 200 százalékos tőkemegfelelési mutatója 600 százalékra is növekedhet, ha a nyilvános kibocsátás sikeres lesz és piaci kapitalizáció alapján a BÉT első tíz társaságában benne lesznek - mondta Járai.

Jövőre már szeretnének az indexbe és az A kategóriába is bekerülni - tette hozzá. Nagy nemzetközi alapokra nem számítanak a mostani kibocsátásban, mivel ahhoz ez a kibocsátás túl kicsi. Ezért döntöttek a hazai kibocsátás mellett, ezért a hazai kisbefektetőkre, ügyfeleikre és hazai alapokra, így a nyugdíjalapokra is számítanak.

A biztosító bruttó díjbevétele 2008-ról 2009-re 211 százalékkal nőtt, szemben a piac 20 százalékos átlagával, 2010 első félévét 2009 első félévével összehasonlítva pedig 121 százalékkal. Az idei teljes évben pedig elérheti a 20 milliárdot a díjbevétel.

A 20 százalékos vagy allokációs kedvezmény 12 millió részvényre vonatkozik. A meglévő részvényesek részvényeiből 15 százalék idén és 15 százalék jövőre adható el, a mostani kibocsátásból származó részvényekre nem vonatkozik semmilyen eladási korlátozás.

A CIG májusi kibocsátása 480 százalékos áron történt, összesen 10 millió euró értékben. A japánok beszállását követően megnőtt az érdeklődés a hazai alapok körében is, azóta a biztosító díjbevétele duplájára nőtt.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!