Kapott egy kis haladékot a nehéz helyzetbe került magyar biztosító

Az MNB döntése szerint május helyett legkésőbb augusztus elejéig kell teljesítenie a CIG EMABIT biztosítónak a szavatolótőke-helyzetének rendezésére hivatott tervet. A határidő meghosszabbítását az indokolja, hogy a biztosító által már beadott helyreállítási terv egyes adatait még ki kell egészíteni.
Herman Bernadett, 2020. április 29. szerda, 10:22
Fotó: Napi.hu

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett határozatában három hónappal, 2020. augusztus 4-ig meghosszabbította a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (CIG EMABIT) számára a szavatolótőke szint helyreállítására, vagy a szavatolótőke-szükséglet teljesítése érdekében a kockázati profil csökkentésére rendelkezésre álló hat hónapos, eredetileg idén május 4-én lejáró határidőt.

A biztosító által már benyújtott helyreállítási terv megítéléshez ugyanis az abban szereplő egyes adatok pontosítása, részletesebb bemutatása, illetve kiegészítése szükséges. Ennek érdekében az MNB rövid határidővel hiánypótlási felhívást bocsátott ki.

A CIG EMABIT helyreállítási tervében szereplő intézkedések valóban kedvezően befolyásolhatják a biztosító tőkehelyzetét, azonban a hiányosságok pótlása, a terv jóváhagyása, és az abban foglaltak gyakorlati megvalósítása 2020. május 4-ig nem lehetséges. E körülményekre figyelemmel hosszabbította meg a jegybank a biztosító kérelmére a tőkehelyzet rendezésére nyitva álló határidőt.

Mint emlékezetes, az MNB idén március 27-én kötelezte új helyreállítási terv beadására a CIG EMABIT-ot. Szavatolótőke-helyzetének rendezéséig a biztosító nem köthet új biztosítási szerződéseket, a régieket nem hosszabbíthatja meg, s nem fizethet osztalékot. A jegybank jelentős bírságot is kiszabott a CIG EMABIT olaszországi, határon átnyúló szolgáltatásként nyújtott kezesi biztosításokkal kapcsolatban feltárt jogsértések miatt.

A biztosító egyes üzletágait nemrég eladta az Aegonnak, ez is nyilván a tőkehelyzet rendezését szolgálja.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK