Az OMV érvei az egyesüléssel kapcsolatos szinergiákról nem valósak - hívta fel a figyelmet az igazgató, hozzátéve: a Mol részletes és megalapozott számításai szerint a szinergiákat illetően inkább negatív, mint pozitív szám jön ki végeredményként, azaz a kényszereladásokat is figyelembe véve, mindenki veszítene az ügyleten. Az igazgató úgy vélte, hogy az OMV által korábban közölt 400 millió eurós előnyt semmi sem támasztja alá. Ferencz I. Szabolcs szerint félrevezető, hogy az OMV azt a látszatot kelti, mintha a versenyjogi engedélyek megszerzése nem jelentene gondot. Ezzel szemben a Mol részletes és megalapozott véleményekkel rendelkezik a tekintetben, hogy az egyesülés jelentős kényszerű eszközeladással és finomítói kapacitás-értékesítéssel járna együtt, ami növeli a tranzakció zárásának kockázatait is. Ugyancsak félrevezető - mondta az igazgató-, ahogyan az OMV beállítja a Mol alapszabályában lévő 10 százalékos szavazati korlátot. Szemben az OMV állításával, ez a szabály az Európai Unió egyetlen előírásával sem ellentétes, sőt, Európában több vállalat is alkalmaz a részvényesei által megszavazott, ilyen mértékű szavazati korlátot, mint például az osztrák áramcég, a Verbund. E cég esetében 5 százalékos a korlát. Az OMV korábban éppen azt a szintén osztrák társaságot akarta sikertelenül felvásárolni, ahol az osztrák államot tulajdonosként szintén Martin Bartenstein gazdasági miniszter képviseli. Piaci elemzők az ügylettel kapcsolatban elmondták, várható, hogy a közeljövőben több alapkezelő is kérdéseket tesz fel a Molnak, illetve levelet küld a vezetőknek az egyesülés támogatásával kapcsolatban. Azt azonban látni kell, hogy több alapkezelő kifejezetten a szóban forgó ügylettel kapcsolatban vásárolt Mol-részvényt spekulációs célból, éppen ezért nem biztos, hogy ezeknek a véleményét kell a leginkább figyelembe venni - tették hozzá. Ezzel összefüggésben Ferencz I. Szabolcs elmondta, mivel a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete szerint sincs OMV-ajánlat, nem tud érdemben reagálni egyes alapkezelőknek az ajánlattal kapcsolatos felvetéseire.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!