NABI: döcögős az amerikai út

A NABI Rt. tavaly az egy évvel korábbinál nem egészen 5 százalékkal több autóbuszt értékesített, ám valójában több mint 10 százalékot tesz ki a növekedési ütem. A bővülésben az angliai piac játszotta a kulcsszerepet, hiszen az Egyesült Államokban visszaestek az eladások.
Ádám Viktor, 2003. január 14. kedd, 17:28
Fotó:

A NABI tavaly összesen 1 379 autóbuszra talált vevőt, vagyis 4,5 százalékkal többre, mint egy évvel korábban. A társaság közleményéből kiderül, hogy a könyvelési elv módosításának hatását kiszűrve kisebb a bázis, vagyis a 2001. évihez képest igazából 11,2 százalékos növekedés történt. Ez szinte kizárólag az angliai piacnak köszönhető, ahol 43 százalékkal 532-re nőtt az eladott járművek száma. Javította a képet a magyar piacon elkelt 7 busz is, miközben az Egyesült Államokban csökkent a forgalom. Az amerikai piacon 11,2 százalékkal, a könyvelési elv módosításának hatását nem számítva pedig csupán 3,2 százalékkal szűkültek az eladások. Az említett könyvelési elv megváltozása konkrétan azt jelentette, hogy 79 darab, 2000-ben gyártott és az USA-ba leszállított autóbuszt könyvelési elv módosítás miatt 2001-ben jelentett a társaság.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK