Nagy dobásra készül a Volkswagen

A Volkswagen várhatóan jövő péntekig befejezi a tárgyalást egy 20 milliárd eurós áthidaló kölcsön felvételéről. A CNBC amerikai hírtelevízió értesülése szerint a német járműgyártónak 13 bank adja össze a pénzt, egyenként 1,5-2,5 milliárd eurót folyósítanak.
MTI-Eco, 2015. november 22. vasárnap, 11:37
Fotó: Reuters

A 12 hónapra szóló áthidaló kölcsön felvételével a járműgyártó azt akarja jelezni, hogy nem ingott meg iránta a pénzpiacok bizalma. Az emissziós botrányba keveredett Volkswagenre komoly nyomás nehezedik, hogy szilárdítsa meg pénzügyi helyzetét, mivel akár több tízmilliárd euró kártérítést kell majd kifizetnie.

A Dow Jones amerikai gazdasági hírszolgálat úgy tudja, hogy a kölcsönfolyósításban egyetlen német bank sem vesz részt, ami kivételes egy hasonló nagyságú német cég hitelfelvétele esetében. Az emissziós botrány kipattanása óta több hitelminősítő rontott a Volkswagen-csoport adósosztályzatain.

A Volkswagen pénteken jelentette be, hogy egymilliárd euróval (8 százalékkal) mintegy 12 milliárd euróra csökkenti jövő évi beruházási kiadásait, hogy a felszabaduló pénzt a várható kártalanításra fordítsa. A Volkswagen egyebek között elhalasztja új dizájnközpontjának megépítését Wolfsburgban, továbbá a Phaeton luxusszedán villanymotoros verziójának a bevezetését.

Az autógyár eladásai októberben nagymértékben csökkentek a dízelbotrány és néhány jelentős felvevőpiac zsugorodására. A VW alapmárka különböző típusaiból októberben 490 ezer darabot értékesítettek, ami 5,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2015.11.23 17:47

Bulemia

Ugyan légy szíves áruld már el, mit is akarsz mondani?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.11.23 17:01

@matyi2010:

Benkő vagy, barátom.

De majd egyszer sikerült értelmezned a szövegeket.

Neked majd még meglesz a Nagy Nyomás ( a fejedben már megvan...)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.11.23 07:14

Bulemia, 2015. november 22., vasárnap 20:43

És ezzel mit akarsz mondani?

Az hogy bunkó vagy eddig is tudtam. Mit akarsz a féléves bloomberg hírekkel?


Nem aggódom az amerikaiakért, Kína úgyis lenyomja őket. A kérdés csak az mikor?
5 év múlva, vagy 10 vagy 15?
Ezzel, hogy a VW-t Kína felé tolják csak gyorsítja ezt - ja az említett beruházások, fejlesztések tények, ezt a felesleges, ide nem kapcsolódó belinkeléseid sem cáfolják.

VW to exempt 30 billion yuan investment in China from cost cuts/http://www.autonewschina.com/en/article.asp?id=14058

Volkswagen to delay China JV stake increase due to scandal costs/http://www.autonewschina.com/en/article.asp?id=14057
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bulemia, 2015.11.22 20:43

@matyi2010:
Mutyi - neked!

" China Daily, the official English-language newspaper, published a list Wednesday of the 10 worst cars in China, including three from Volkswagen, the most of any auto brand. According to the newspaper, auto website 315che.com compiled the list of the "Top 10 lemons" that received the most complaints. No. 1 was the VW Sagitar, with China Daily citing problems with its rear axel and "jerking start"."

És ugyanonnan:


http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-30/volkswagen-s-big-china-challenge-is-sales-not-emissions

VW also is suffering because it doesn?t have enough models for the one part of the Chinese market still enjoying hot growth. Sport utility vehicles accounted for 22 percent of the overall market in 2014 and 29 percent so far this year, according to Yale Zhang, managing director of Automotive Foresight (Shanghai). During the first nine months of 2015, sales of local and foreign branded SUVs grew 46 percent.
Unfortunately for VW, the company isn?t positioned to take advantage of that demand. While European, Asian and American rivals typically offer three to five SUV models in China, there?s just one under the mass-market VW brand. The company?s Audi and Skoda marques have SUVs, too, but Chinese want low-priced SUVs and that?s a segment "we?re not in," VW China chief Jochem Heizmann told reporters April 19.
?We?re working hard as well in these segments," Heizmann said.
Don?t expect VW to close that gap soon. The SUV segment ?will continue booming" next year, Zhang of Automotive Foresight said, and VW "will suffer further."

Meg:

"Volkswagen AG posted its first decline in Chinese deliveries in 10 years after six-month sales fell because of the slowing economy, as once-hot emerging markets become a drag on the world?s second-largest automaker.
VW?s deliveries in China, its largest market, dropped 3.9 percent to 1.74 million vehicles in the period, the company said in a statement. First-half sales in China last fell in 2005, when deliveries slumped 14 percent."

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-07-19/volkswagen-china-sales-decline-for-first-time-since-2005

Aggódjál még egy kicsit a magad gyomorforgató módján az amerikaiakért...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.11.22 19:48

Tigriske, 2015. november 22., vasárnap 16:06

Nem biztos, hogy jó ötlet, hogy az amerikaiak Kína felé tolják a VW-t és Németországot.
A 12 milliárd euróból 4,4 milliárd Kínába megy. Másolva a kínai cégeket 10 új helyi gyártású terepjárót és 15 elektomos/plug in hibridet mutat be a Volkswagen Kínában, 30 ezer közvetlen új munkahelyet teremtve.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html