A Netflix esetében kiemelten figyelt ügyfélállomány minden várakozást alulmúlt. A második negyedévben a teljes ügyfélkör 1,7 millió fővel bővült, amely jóval elmaradt a cég saját, 2,5 milliós várakozásától és a kicsit pesszimistább 2,23 millió fős piaci konszenzustól is - olvasható az Equilor összefoglalójában.

A részleteket nézve azt látjuk, hogy az amerikai ügyfeleken fajlagosan nagyobb bevételt tud elérni a Netflix, emiatt különösen fájdalmas, hogy mindössze 160 ezer fővel bővült az állomány, amely a valaha jelentett leggyengébb negyedéves érték 2012 óta. A társaság szerint sok ügyfél mondta le előfizetését, miután a cég még áprilisban 7,99 dollárról 9,99 dollárra emelte a szolgáltatás havidíját.

A pénzügyi számokat tekintve a 9 centes tisztított EPS meghaladta az elemzői várakozásokat, ugyanakkor a következő negyedévben 5 centes EPS-sel számol a Netflix, míg a piac előzetesen 7 centet várt. Az árbevétel egybevágott a 2,11 milliárd dolláros konszenzussal.

A jövőt illetően borúsak a kilátások, hiszen a Netflix jelezte, hogy az idénre várt kínai terjeszkedés nagy valószínűséggel késik, mivel a kínai szabályozói környezet jelenleg nem támogatja a Netflix belépését. Láthattuk még korábban, hogy az Apple iMovie szolgáltatását is betiltotta a hatóság Kínában.

Belefért a 20 milliárd dolláros mínusz

Hétfőn piacnyitás előtt jelentett a Bank of America, a mérlegfőösszeg alapján második legnagyobb tengerentúli bank profitja 21 százalékkal esett év/év alapon a második negyedévben. Az egy részvényre jutó eredmény 36 centre csökkent az előző év azonos időszakához képest, ugyanakkor sikerült felülmúlni a 33 centes várakozást.

A bevételek 7,1 százalékkal 20,4 milliárd dollárra zuhantak éves alapon, ez pedig megfelelt az elemzői várakozásoknak. A profit csökkenése javarészt a vagyonkezelési üzletágból származó bevétel 2,4 százalékos eséséhez, valamint az alacsony kamatkörnyezet eredményességre gyakorolt hatásához köthető.

A Bank of America részvényárfolyama a nettó kamatbevételek 12 százalékos csökkenése ellenére is 3,3 százalékkal emelkedett a hétfői kereskedésben, köszönhetően a vártnál jobb számoknak.

Óriási veszteség a Yahoo-nál

A második negyedév sem sikerült jól a Yahoo-nál, a cég központi (core) tevékenységekből származó nettó árbevétele hétfőn a piaczárás után közzétett eredmények alapján 20 százalékkal esett év/év alapon. Emellett a vállalat 482 millió dolláros értékvesztést számolt el a korábban 1 milliárd dollárért megvásárolt Tumblr kapcsán, a veszteség ezzel 494 millió dollárra emelkedett a tavalyi 21,6 millió dollár után.

A tisztított EPS 9 cent volt, míg az elemzők 10 centes egy részvényre jutó eredményt vártak. A piac a Yahoo számai mellett kiemelten figyelt a cég központi internetes üzletágának eladásával kapcsolatos hírekre, ezzel kapcsolatban azonban nem hangzott el újabb részlet. Elemzők szerint az üzletág 3,5 milliárd dollárt érhet.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!