A Központi Elszámolóház és Értéktár (Keler) Zrt. pénteken megtartott közgyűlése úgy döntött, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) tulajdonában lévő társaság 2014-re nem fizet osztalékot az előző évinél 400 millió forinttal nagyobb, 2,36 milliárd forint adózott nyereségéből, hanem az eredménytartalékba helyezi - közölte a társaság.

A Keler-csoport szolgáltatási tevékenységének eredménye részben a bevételek kedvező alakulása, részben a működési költségekben elért megtakarítások miatt meghaladta meg a tervezett értéket. A társaság beszámolóját 232,2 milliárd forint mérlegfőösszeggel, 2,86 milliárd forintos adózás előtti és 2,36 milliárd forint adózás utáni nyereséggel fogadták el pénteken a tulajdonosok, valamint határoztak a profit eredménytartalékba helyezéséről.

A közgyűlés az igazgatóság tagjává választotta Nagy Mártont, az MNB ügyvezető igazgatóját, aki Vonnák Balázs távozásával foglalja el pozícióját. Újraválasztották az igazgatóságba Lantos Csaba elnököt, Balogh Csaba Kornélt, az MNB főosztályvezetőjét, Katona Zsoltot a BÉT vezérigazgatóját, Dudás Györgyöt a Keler vezérigazgatóját, Brauner Margitot a Keler banküzemi igazgatóságának vezetőjét valamint Tóth Attilát, a BÉT vezérigazgató-helyettesét.

A közlemény beszámol arról is, hogy a trade reporting szolgáltatást az előzetesen vártnál többen választották, a hazai tőkepiaci szereplők jelentős százaléka a Keler szolgáltatását használva tesz eleget jelentési kötelezettségének. A WARP platform 2014 decemberétől az elsődleges befektetési jegy elszámolási rendszerré vált. A 2014-es év egyik legnagyobb kihívása a központi értéktárakra vonatkozó EU-s rendelet, a CSDR hatályba lépése volt, amelynek egyik fontos változásaként az európai értékpapír-piacoknak egységesen T+2 napos teljesítési ciklusra kellett átállniuk.

A Keler leányvállalata, a Keler KSZF Zrt. összbevétele a tervezettet 9 százalékkal, a 2013. évit pedig 16,8 százalékkal meghaladva elérte 900 millió forintot. Az azonnali ügyletek kötésszámának visszaesését a derivatív piaci forgalom növekedése, valamint az energiapiaci szegmens többletbevétele ellensúlyozta. A Keler KSZF Zrt. 2014-ről készült beszámolóját 35,3 milliárd forintos mérlegfőösszeg mellett 212,5 millió forint adózás előtti és 189,4 millió forint mérleg szerinti eredménnyel fogadta el a társaság közgyűlése.

A Keler KSZF klíringtagjainak száma 2014-ben tovább nőtt egy ügyfélállomány-átvételnek is köszönhetően. Az energiapiaci általános klíringtagi szolgáltatás a reméltnél is nagyobb mértékben bővült, mind az elszámolt piacok, mind a szereplők, mind az elszámolt forgalom tekintetében. A Keler KSZF 2014 júliusában elnyerte az EMIR központi szerződő fél engedélyt, amely lehetővé teszi, hogy a Keler KSZF-en keresztül kereskedő hazai tőkepiaci szereplők mentesüljenek a megnövekedett tőkekövetelmények alól.

Dudás György, a Keler Zrt. vezérigazgatója a közlemény szerint kifejtette: az értéktári szolgáltatások terén a központi értéktárakra vonatkozó új brüsszeli szabályozás versenyhelyzetet teremt az európai piaci szereplők között. A vezérigazgató szerint az életképes infrastruktúrák fenntartásához mindenképpen szükség van a több lábon állásra, a regionális terjeszkedésre. Úgy véli, a klíringházak piacán, hosszabb távon régiós szereplők fognak kialakulni, amelyek hatékonyabban, így a mögöttük álló régiós ügyfelek érdekeit jobban kiszolgálva fognak működni.

A Keler a magyar tőkepiac egyedüli központi értéktáraként infrastruktúrát biztosít a magyar értékpapírok kibocsátásához, az értékpapír tranzakciók kiegyenlítéséhez. Leányvállalata, a Keler KSZF pedig klíringházként a BÉT, az MTS Hungary állampapír-kereskedelmi piac, a CEEGEX Közép-Kelet-Európai Szervezett Földgázpiac és az EP piac (Egyensúlyozó Piac) számára nyújt klíringszolgáltatásokat, valamint a HUPX magyarországi szervezett villamosenergia-piacon, a német, a francia, cseh energiapiacon és az osztrák gázpiacon nyújt általános klíringtagi szolgáltatásokat.

QP | Quality Placement

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!