Nagyot ugrott a Tesco

A dolgok már nem romlanak tovább, de a cég egyelőre a javulás útján sem indult el - így jellemezte a brit Tesco Plc negyedéves teljesítményét az egyik szakértő a BBC-nek nyilatkozva. Az áruházlánc magyar érdekeltsége kemények küzd az év eleji szabályváltozásokkal.
Napi.hu, 2015. június 26. péntek, 11:06
Fotó: Napi.hu

Lassult a Tesco értékesítésének visszaesése a brit piacon - derült ki a vállalat negyedéves jelentéséből. Nagy-Britanniában a május 30-át megelőző 13 hétben 1,3 százalékkal csökkent az áruházlánc árbevétele szemben az egy évvel korábbi azonos időszak négyszázalékos zuhanásával, illetve az elemzők 1,6-3 százalékos csökkent előre jelző jóslataival.

A tőzsde tapssal jutalmazta a teljesítményt: a cég részvényei 3,3 százalékkal erősödtek a jelentés megjelenés után. Ugyanakkor Tim Bush, az egyebek mellett nyugdíjbefektetési tanácsadással is foglalkozó Pirc szakértője óvatosan fogalmazott a BBC-nek nyilatkozva. A dolgok már nem romlanak, de még nem is javulnak - mondta, hozzátéve, hogy a részvényesek továbbra is kifogásolják a Tesco volt vezetőinek magas végkielégítéseit. A cég élére tavaly szeptemberben került új menedzsment, miután a vállalat könyvelési botrányba keveredett és óriási veszteséget halmozott fel.

Jobbak a magyarok az átlagnál

A cégcsoport nemzetközi tevékenységét is figyelembe véve 1,3 százalékos visszaesést szenvedett el a Tesco, ami szintén jobb az egy évvel korábbi 3,4 százalékos mínusznál. Magyarországgal kapcsolatban a jelentés megjegyzi, hogy az áruházlánc tevékenységére hatással vannak az itt bevezetett új intézkedések, köztük a vasárnapi nyitva tartás tilalma, de a legalább egy éve nyitva tartó áruházak forgalma ennek ellenére három százalékkal nőtt.

Szintén érinti Magyarországot, hogy a régió helyi vezetőségeit egyetlen csapatba szervezték. Ezt a munkát befejezték és a Tesco megítélése szerint jelentős megtakarításokat értek el a szervezet működésében, amit az alaptevékenység, a fogyasztók ellátásának javítására fordíthatnak. A kelet-közép-európai valuták, illetve a török líra árfolyamváltozása kedvezőtlenül érte a céget, amit ellensúlyoztak a kedvezően alakuló átváltási arányok Ázsiában.

A siker kulcsa hogy a Tesco rájött: szűkítenie kell kínálatát - véli Kamal Ahmed, a BBC szakírója. Egyes területeken akár 30 százalékkal csökkentették az értékesített árukat, átlag 20 százalékkal szűkítették a kínálatot abból a megfontolásból, hogy a legnépszerűbb termékeket kell megtartaniuk. Ezzel elkerülik azt a helyzetet, hogy a lekeresettebb áru kifogy, miközben a polcokon sorakoznak azok, amelyek senkinek sem kellenek.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK