A vártnál kissé nagyobb bevételek mellett 157 millió dolláros veszteséggel zárta az év második negyedét a Facebook. A társaság bevételei 32 százalékkal 1,18 milliárd dollárra emelkedtek április-júniusban az egy évvel korábbi 895 millió dollárról, ami némileg meghaladja az 1,16 milliárd dolláros elemzői várakozásokat. A reklámbevételek 28 százalékkal 992 millió dollárra növekedtek, így az összes bevétel 84 százalékára rúgtak.

A 157 millió dolláros, részvényenként 8 centes veszteség döntő részt a tőzsdére lépésből adódik, kibocsátást követő költségek 1,3 milliárd dollárt tettek ki. Az egyszeri tételeket nem számítva a kiigazított nyereség 295 millió dollár, azaz részvényenként 12 cent volt, ami megfelel a várakozásoknak. Tavaly a második negyedében 240 millió dolláros profitot termelt a Facebook.

A közösségi portál aktív felhasználóinak száma június 30-án 955 millió volt, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A portált mobilkészülékekkel elérő felhasználók száma 67 százalékkal 543 millióra emelkedett.

A Facebook részvényárfolyama csak az első kereskedési napon haladta meg a 38 dolláros kibocsátási árat, azóta csökken. A gyorsjelentés újabb eladói hullámot indított el, s az árfolyam 8,5 százalékkal 24,58 dollárra zuhant az elektronikus kereskedésben a New York-i tőzsde zárását követően, ami 35 százalékos mínuszt jelent a 38 dollárhoz képest. A piacokon az okozott csalódást, hogy a társaság nem rukkolt elő vonzó tervekkel, vagy legalábbis olyanokkal, amelyek megnyugtathatták volna az ideges befektetőket.

Trip Chowdhry, a Global Equities Research nevű amerikai pénzügyi elemző cég szakértője - aki a Facebook értékének megállapításában az egyik legkritikusabb elemző - a gyorsjelentést kommentálva emlékeztetett, hogy a nyereség négy év alatt évenként csak 4 százalékkal növekedett. Rámutatott: ahhoz, hogy a 25 dolláros részvényárfolyamot tartani tudja, a Facebooknak évente több mint 150 százalékkal kellene növelnie üzleti forgalmát, de a vezetésnek fogalma sincs arról, hogy ezt miként tudná elérni. Álláspontja szerint a Facebook a 13 és 16 dollár közötti árfolyamsávban bizonyulhat nagyszerű befektetésnek.

Mark Hulbert, a MarketWatch szakírója szintén túlértékeltnek tartja a részvényt: úgy véli, a gyorsjelentés semmi olyat nem tartalmazott, amely arra utalna, hogy a 13,80 dolláros fair értékre vonatkozó becslést felül kellene vizsgálni.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!