A nemzetközi hitelminősítő Londonban közölte, hogy a 2 milliárd dolláros, tízéves futamidejű kötvényre és az 1,25 milliárd dolláros ötéves lejáratú kötvényre BB plusz besorolást állapít meg. A Fitch kiemelte, hogy ez azonos az általa Magyarországra nyilvántartott szuverén adósosztályzattal, amelyre stabil kilátás érvényes.

Az új magyar kötvénykibocsátás hitelminősítői háttere vegyes. A három nagy hitelminősítő közül kettő stabil, egy negatív kilátást tart érvényben a magyar szuverén devizaadósságra; két hitelminősítő egy fokozattal, egyikük két fokozattal a befektetésre ajánlott alapsáv alsó szintje alatti adósbesorolással tartja nyilván Magyarországot.

A Moody's Investors Service az egyetlen a három legnagyobb nemzetközi hitelminősítő közül, amelyik negatív kilátással listázza a magyar államadós-osztályzatot; a Standard & Poor's és a Fitch Ratings az elmúlt hetekben negatívról stabilra javította Magyarország osztályzati kilátásait.

Az S&P az általa novemberben végrehajtott magyar osztályzatrontással egy időben jelentette be a kilátásjavítást, a Fitch viszont december végén az addigi magyar besorolás megerősítésével együtt javította a kilátást.

A Fitch a Moody's Ba1 adósosztályzatának megfelelő - és a magyar dollárkötvényre csütörtökön megadott osztályzattal azonos - BB plusz besorolással tartja nyilván a magyar államadósságot, a Standard & Poor's magyar minősítése ennél egy fokkal gyengébb, BB a novemberi osztályzatrontás óta.

A Moody's éppen a múlt hét végén erősítette meg a Ba1-es magyar adósbesorolást, érvényben hagyva az osztályzaton a leminősítés távlati lehetőségére utaló negatív kilátást.

Mindezek alapján jelenleg a Fitch Ratings magyar államadós-besorolása a legkedvezőbb a három nagy cég közül.

A Fitch december 20-án erősítette meg Magyarország szuverén adósosztályzatait a jelenlegi BB plusz szinten, a besorolás kilátását pedig negatívról stabilra javította, levéve a napirendről Magyarország leminősítését. A kilátásjavítást a cég azzal a véleményével indokolta, hogy a magyar kormány haladást ért el az államháztartási hiány csökkentésében és az államadósság stabilizálásában.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!