Nemzetközi tévékampányt indít a Zwack

Árbevételének csaknem 10 százalékos emelkedése mellett az előző évinél alacsonyabb, 2 milliárd forint körüli adózott eredményre számít 2018-2019-es üzleti évben a Zwack - adta hírül az MTI.
Domokos Erika, 2018. június 27. szerda, 14:25
Fotó: Napi.hu

A társaság éves közgyűléséről szóló szerdai közlemény szerint a bevétel a belföldi kereslet 4 százalékra becsülhető emelkedése miatt bővülhet, Németországban és Olaszországban pedig televíziós kampányokkal fogják népszerűsíteni az Unicumot. Utóbbi költsége és egy új termék bevezetése azonban 20 százalékkal növeli a saját márkák marketingkiadásait. A magasabb beszerzési árak és a forint gyenge árfolyama az anyagköltségeket is emeli, a növekvő bérköltségeket viszont mérsékli a 2,5 százalékos járulékcsökkentés - írták a közleményben.

A Zwack beszámolója szerint a 2017-2018-as üzleti évben a bruttó árbevétel 6,9 százalék éves csökkenéssel meghaladta a 23 milliárd forintot. A nettó értékesítés - vagyis a jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel - megközelítette a 14 milliárd forintot, ami 2,3 százalékos csökkenés az előző évhez képest. (Drágulhat a pálinka és az Unicum is - ezt a cikket olvasta?)

A saját termékek nettó belföldi árbevétele 6,9 százalékos eséssel megközelítette a 9,46 milliárd forintot, az export árbevétel viszont 7,9 százalékkal 1,54 milliárd forintra nőtt. Az adózás előtti eredmény 12,8 százalékos csökkenéssel 2,58 milliárd forintot, az adózott eredmény 1,7 százalékos csökkenéssel 2,2 milliárd forintot ért el, vagyis jóval magasabb a tervezettnél.

Az előző üzleti évben az adózott égetett szeszesitalok belföldi piacának volumene 0,7 százalékot esett, értékében azonban 4,1 százalékkal bővült. A fogyasztás értéke a prémium kategóriában 4,1 százalékkal, a minőségi termékeknél 5,3 százalékkal, a kommerszeknél pedig 2,9 százalékkal nőtt - közölte a Zwack.

A kép forrása: Hornyák Dániel/Napi.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK