Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Rába 2002 után tavaly fizetett először osztalékot részvényeseinek, miután 2016-ban lezárult a hitelmentesítési programja. Az osztalékot a társaság a 2017. évi adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartalékból fizeti ezer forintos névértékű részvényenként.
Osztalékot azok a részvényesek kaphatnak, akik a 2018. május 22-i fordulónapon szerepelnek a társaság részvénykönyvében. Az osztalékot május 29-től kezdik kifizetni, a lebonyolítást, megbízás alapján, a Központi Elszámolóház és Értéktár (Keler) Zrt. végzi.
Pintér István elnök-vezérigazgató elmondta, hogy legfontosabb feladata és célja a következő három évben annak a nagyszabású modernizációs programnak a lezárása lesz, ami két éve indult a vállalatnál. Közölte, a 2019-ben lezáruló mintegy tízmilliárd forintos program eredményeként olyan kovácsoló üzem jön létre, amely Európában a legmodernebb lesz. Az elnök-vezérigazgató reményei szerint ezzel újabb piacokat nyithatnak majd meg. A fejlesztés a Nagyvállalati beruházási támogatási programban 2,5 milliárd forint támogatást kapott.
Az igazgatóság tagjának választották, szintén három évre, Tóth Andor Nándort, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkárát. (Kis papírokat karol fel a BÉT.)
A közgyűlésen elfogadták a társaság tavalyi beszámolóját. A csoport árbevétele tavaly 2,8 százalékkal, 43,8 milliárd forintra nőtt. A nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerint készült beszámoló szerint az éves EBITDA (kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) 4,1 milliárd forint lett, csökkent 0,7 százalékkal.
Az üzemi eredmény tavaly 2,14 milliárd forint volt, 7,3 százalékkal múlja felül a bázisidőszakét, tárgyévi adózott eredménye pedig 13,9 százalékkal, 1,57 milliárd forintra emelkedett.
A fotó forrása: Rába Nyrt.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Egy luxus villanyterepjáróval lepi meg Kínát a Buick a napokban induló Pekingi Autószalonon. Az Enspire-rel dobja meg amúgy sem enyhe kínai jelenlétét a GM egyre inkább Kínára pozícionált autómárkája.