A Start-kártyás pályakezdők esetén a munkaadó mentességet kap a tételes egészségügyi hozzájárulás alól, valamint a munkaadói (jelenleg három százalék) és a tb-járulék (huszonkilenc százalék) helyett a foglalkoztatás első évében csupán a bruttó munkabér tizenöt százalékának, a második évben pedig huszonöt százalékának megfelelő összeget kell befizetnie. Az utóbbit a munkaadó az alap- és középfokú végzettségű, vagy végzettséggel nem rendelkező pályakezdők esetében legfeljebb a minimálbér másfélszeresének, felsőfokúnál pedig a minimálbér kétszeresének megfelelő járulékalap után érvényesítheti. Ez nem jelenti azt, hogy a pályakezdők munkabérének is ez lenne a maximuma, de a munkáltató a kedvezményt csak eddig a határig érvényesítheti - írja a NAPI Gazdaság. A javaslat szerint a kártya kiváltására egy alkalommal van lehetőség. A foglalkoztatás időtartama alatt a munkáltató köteles a kártyát megőrizni, a jogviszony megszűnésekor visszaadni a fiatalnak. Az ilyen módon foglalkoztatottakra a kollektív szerződés hatálya nem terjed ki. Az indoklás szerint a kormány célja az, hogy a Start program nyomán emelkedjen a fiatalok bejelentett foglalkoztatása, könnyebb legyen a pályakezdők elhelyezkedése, valamint az állami támogatás az eddiginél nagyobb, egyszerűbb és hatékonyabb legyen. A kártya révén a munkáltató akkor is igénybe tudja venni a foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékkedvezményt, ha fiatal munkavállalója csak rövid ideig áll nála munkaviszonyban. A kormány korábbi bejelentése szerint az új rendszer az első évben mintegy 10, a másodikban pedig 15 milliárd forintba kerülne a költségvetésnek. Az a pályakezdő fiatal válthat majd ki Start-kártyát, aki még nem töltötte be a huszonötödik életévét - felsőfokú végzettségű személy esetén a harmincadikat - tanulmányait befejezte vagy megszakította, és első ízben létesít foglalkoztatásra irányuló vagy ösztöndíjas foglalkoztatási jogviszonyt. (Itt figyelmen kívül kell hagyni a tanulói és a hallgatói jogviszony mellett fennálló, illetve az iskolai szünet időtartama alatt létesített, foglalkoztatásra irányuló jogviszonyokat.)

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!