Michael Burry az a befektető, aki milliárdokat keresett azon, hogy a jelzálogpiaci válság előtt időben kezdett el az amerikai ingatlanpiac összeomlására játszani - most hatalmas tétekkel fogad a Tesla részvények áresésére - derült ki a hedge fundja, a Scion Asset Management negyedéves felügyeleti beszámolójának adataiból. E szerint március 31-én a hedge fund összesen 800 100 darab Tesla részvényre szóló eladási opcióval rendelkezett, ezek lejárati dátuma és lehívási ára ugyan nem ismert, de ennyi Tesla részvény piaci kapitalizációja jelenlegi árkon meghaladja a 480 millió dollárt - írja a Bloomberg.

A Tesla részvényeinek árfolyama mindenkori csúcsát 883 dolláron január végén érte el, miután egy év alatt 700 százalékkal drágultak. Az emelkedéshez az utolsó lökést az adta meg, amikor az indexbizottság döntésének köszönhetően az S&P 500-as index kosarába is bekerültek az autógyártó részvényei. Innen azonban lejtmenet következett, s március végére már értékük negyedét el is veszítették a csúcstól számolva.

Az, hogy a híressé vált hedge fund-menedzser szerint túlértékeltek a Tesla-részvények, nem teljesen új. Egy decemberi, azóta törölt tweetjében már közölte, hogy cége valamekkora tételben a Tesla áresésére játszik, sőt Elon Musknak is azt javasolta, hogy használja ki a részvények magas árfolyamát és emeljen tőkét új részvények kibocsátásával a szerinte nevetséges szintekre eljutó árszinten.

Az első negyedévben a Tesla rekorderedményt ért el a teljes autóipart sújtó chiphiány ellenére is, növelte termelését és még bitcoin befektetésein is sikerült profitot csinálnia áprilisi gyorsjelentése szerint. Ennek ellenére a részvény árfolyama lefelé csordogál azóta is, annak jeleként, hogy az elvárások valószínűleg túl magasra tették a lécet a cég számára.

Az elemzők által emlegetett problémák egyike, hogy a vállalat 2021-re nem közölt előrejelzést az eladni kívánt autók számáról. De vannak más okok is, ilyen például az, hogy tavaly a cégnek abból származott 1,6 milliárd dollárnyi bevétele, hogy más autógyáraknak adott el szén-dioxid szennyezési kvótákat. Ez a bevételi forrás azonban szép lassan elapad, ahogy a többi autógyártó is egyre nagyobb arányban állít majd elő elektromos autókat.

Persze ez utóbbi nem új információ, és a Tesla részvényeket shortolni már korábban is divatos volt. Az autógyártó részvényeinek árfolyamesésére játszó spekulánsok tavaly a Handelsblatt szerint összesen 40 milliárd dollárt buktak, de az év eleje óta fordult a kocka. Az S3 Partners nevű elemzőcég adatai szerint év eleje óta a shortosok 4,3 milliárd dollárnyi nyereséget halmozhattak fel. Az összes, Tesla részvényre nyitott eladási pozíció nagysága jelenleg is eléri a 24 milliárd dollárt.

A Scion pozícióinak kapitalizációja március 31-én 534 millió dollárt tett ki, így azóta mintegy 50 millió nyereségre tehetett szert a cég.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!