Nagy pofont kapott a Tesla

A Tesla vezető könyvelője és a hr-csoportjának vezetője egy napon távozott, a cég részvényei bezuhantak.
Szabó Zsuzsanna, 2018. szeptember 7. péntek, 18:46

Dave Morton egy nappal azt megelőzően csatlakozott a Teslához, mint vezető könyvelő, hogy Elon Musk, a cég vezére (fenti képünkön) a Twitteren bejelentette: kivezetné a vállalatát a tőzsdéről 420 dolláros részvényenkénti árfolyamon - írja a Portfolio.hu a Bloombergre hivatkozva.

Morton szerint ezt követően akkor médianyilvánosságot kapott a Tesla és úgy felgyorsultak a cégen belül az események, hogy azok messze meghaladták a várakozásait. Ezért újra kellett értékelnie a jövővel kapcsolatos terveit és a távozás mellett döntött. Morton ugyanakkor leszögezte, nagyon hisz a Teslában, annak küldetésében, jövőjében és nem volt nézeteltérés a cég menedzsmentje és közte.

Morton alig egy hónapot bírt ki a vállalatnál, valószínűleg ez is szerepet játszott abban, hogy a befektetők adni kezdték a Tesla papírjait - jegyzi meg a Portfolio.hu.

Majd következett az újabb hír, amely begyorsította az árfolyam esését: Gabrielle Toledano, a vállalat hr-vezetője is bejelentette: nem tér vissza a Teslához a szabadságát követően.

A Marketwatch szerint pénteken a Tesla árfolyama a kereskedés elején 10 százalékos mínuszban is járt, közép-európai idő szerint este fél hét körül 6,6 százalékos veszteségben állt.

A Portfolio arra is rámutat ugyanakkor, hogy a mostani árfolyamesésben az is szerepet játszhat, hogy a sikeres short-befektető, Andrew Left beperelte a Teslát és vezérigazgatóját. Szerinte Elon Musk azért találta ki a már azóta elvetett részvény-kivezetési tervet, hogy "megégesse" azokat a befektetőket, akik a Tesla árfolyamának esésére fogadtak.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Czirok_a_gasztroblogger, 2018.09.14 23:36

@Józsi1111: @feketeluk:
"A Teslának negyed áron városi minit kéne gyártania. Azt vinnék, mint a cukrot."

Ja, ahogy azt elképzelitek, Mórickák. Az elektromos autók aksijához minimum fél kiló különböző ritkafém kell, amelyek közül egyesek aranyárban vannak, mások meg drágábbak az aranynál... Ebből csináljatok népautót, Mórickák...

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi1111, 2018.09.14 23:09

@feketeluk:
"A Teslának negyed áron városi minit kéne gyártania. Azt vinnék, mint a cukrot. "
Egyetértek!
Ezzel elfogadjuk az elektromos autó korlátait és nem akarunk távolsági rekordot dönteni.
Eleve rövidtávra, sokkal olcsóbban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2018.09.14 07:30

Itt Svájcban rengeteg Tesla van. A saját márkámból még egyet sem láttam. Tesla S és Tesla X, vegyesen, hasonló elosztásban. Ezek a svájciak tudnak valamit :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Czirok_a_gasztroblogger, 2018.09.13 22:24

@feketeluk: golfautó-dodzsem 80 ezer dollárért, azaz kb. 22 millió Ft-ért... Ez ám az üzlet, a hülyének is megéri... (Ja, James Watt úr már 100 évvel ezelőtt megmondta hogy az akkufejlesztés zsákutca, vakvágány...)

Ha ha ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

feketeluk, 2018.09.13 22:01

@V0LE: "egyedul nekik van hasznalhato gyorstolto halozatuk, amivel hosszabb utakra is kenyelmesen hasznalhato az autojuk."
Mert nekik nem szabványos a gyorstöltésük. A többiek megegyeztek a szabványban, amivel váltó 22kW, egyenben meg akár100kW töltő teljesítmény elérhető.
Hosszabb utakra meg egyelőre nem jó, még a Tesla sem, más villanyautó sem. Mert mindenki hozzá van szokva az 500km..1000km hatótávhoz, a 10 perc alatt fullra utántöltéshez és a 10km-kénti töltőállomáshoz. Amíg ezt a hármat(!) el nem éri a villanyautó, addig a zemberek nem fogják hosszú távra használni a villanyautót. (A beszerzési árról nem is beszélve, mert az egyelőre kb. kétszerese a besőégésűnek.)
Mondom ezt úgy, hogy van villanyautóm, használom, és szeretem. De még nem hagytam el Budapest agglomerációját vele. (Pedig range extenderes, papíron akár a Balatonra lemehetnék vele.)
De a villanyautó a városban király. Az életeleme a gyorsítás/lassítás. hosszas tötyörgés után padlógázzal felgyorsítani 100-ra, majd a mozgási energiát visszatölteni az akkuba. De autópályázni 160-nal... az (még?) nem a villanyautó műfaja.
A Teslának negyed áron városi minit kéne gyártania. Azt vinnék, mint a cukrot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html