A Tesla már a legértékesebb autógyártó a világon

A Tesla részvényeinek árfolyam-emelkedése miatt az elektromos autókat gyártó cég mostanra értékesebb lett, mint a Toyota Motor, s ezzel a világ legnagyobb értékű autógyártójává vált. Megdöbbentő különbségek az árazásban.
Lovas-Romváry András, 2020. július 2. csütörtök, 14:45
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel - képünk illusztráció

A jelek szerint a befektetők teljesen meg vannak győződve arról, hogy a Tesla teljesen átalakítja az autóipart a jövőben, s ennek az átalakulásnak a kaliforniai elektromos autókat gyártó cég lesz a nyertese. Az elmúlt időszak áremelkedésével ugyanis a Tesla piaci kapitalizációja megelőzte a Toyota Motor Corp. piaci értékét. A 130 éves múltra visszatekintő, belső égésű motorok gyártására szakosodott japán cég értéke részvényeinek árfolyama alapján szerdán 201,9 milliárd dollár volt, míg a Tesláé meghaladta a 207 milliárdot. Ezzel a Tesla lett a világ legértékesebb autógyártó cége - hívta fel a figyelmet a Bloomberg.

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk számos olyan szabályt felrúgott az elmúlt 10 évben - amióta a Tesla részvényeit bevezették a tőzsdére -, amelyet az autóiparban kőbe vésettnek hittek. Az autói nagy részét például online értékesíti a cég, s autóit Kaliforniában rakja össze, ahol költségei jóval magasabbak a máshol elérhetőnél - emlékeztet az összefoglaló.

Bár a részvények árfolyama alapján a cégre elképesztő jövő vár, a termelési adatok és a pénzügyi számok azt mutatják, hogy azért egyelőre nagyságrendi különbségek vannak a nagy autóipari óriások és az elektromos autók úttörője között. Az első negyedévben a Tesla 103 ezer autót gyártott, ez alig 4 százaléka annak a 2,4 millió darabos mennyiségnek, amely a japán cégcsoport futószalagjairól legördült ugyanebben az időszakban.

A Tesla kapitalizációban januárban előzte meg a Volkswagent, s lett ezzel a második legértékesebb autógyártó. Mostanra értéke a német konszern kapitalizációjának a duplájára nőtt.

A Toyotáról viszont nem mondható, hogy ne járna az élen a környezetbarát technológiák terén. Hibrid, benzines és elektromos motort kombináló autói elég sikeresek voltak, 2017-ig a technológia 1997-es bevezetése óta globálisan 15 millió darabot értékesítettek belőlük. A cég jelenleg nagy összegeket invesztál szintén az elektromos és önvezető autók fejlesztésébe.

A Toyota elmúlt negyedéves profitja a koronavírus járvány miatti 86 százalékos visszaesés után nagyjából 600  millió dollárnak megfelelő összeg lett, 66 milliárd dolláros árbevétel mellett. A Tesla ugyanebben az időszakban 16 millió dollár nyereséget tudott felmutatni, 5,9 milliárd dolláros árbevétel mellett. A két cég kapitalizációjának összehasonlításakor a Bloomberg figyelembe vette azt a 30 milliárd dollár értéknyi sajátrészvényt is, amellyel a Toyota rendelkezik.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2020.07.03 06:42

Kipcsak_bratan, 2020. július 3., péntek 2:47

Vagy a vodkavedelő félanalfabéta ruszki gazdáid, idióta gyurcsánysz...pó náci barátom......
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kipcsak_bratan, 2020.07.03 03:34

https://www.youtube.com/watch?v=dGzwYq_hIXo

40:45-től:

"Mi ennek a koronavírusnak az oka? Tesztelik a lakosság tűrőképességét.

Letesztelték a lakósság tűrőképességét.

Tehát megvolt a teszt, lezajlott. Kiderült az, hogy innen kezdve lehet velünk szórakozni,

Magyarul azt csinálni, amitők akarnak."

Azt már csak én teszem hozzá, hogy a maszkos hülye birkák a vágóhídra is egyetértő bégetéssel mennek, ahogy annak idején Orsósra, Gyurcsánya, vagy Horn Gyulára szavazni is, az istentelen hülye birkák. És csodálkoznak, hogy itt tartanak, a szerencsétlen hülye birkák.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kipcsak_bratan, 2020.07.03 03:07

2020 07 01 - KÉT NEGATÍV TÖREKVÉST LÁTUNK A BOLYGÓN

22:00-tól a Mester elmondja az igazságot az elektromos autókról, és az elektroszmogról. Csak végig kell hallgatni.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kipcsak_bratan, 2020.07.03 02:47

@matyi2010: "Jelenleg nem látom, mi állíthatja meg a Teslát."

Orsós gazdád, ki más, cigánycsicska hülye köcsög?

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kipcsak_bratan, 2020.07.03 02:33

@V0LE: "sulyto"

Helyesen: sújtó, aki kijárta legalább a 3 elemit az tudja, ugye Móricka?

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html