Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A jelek szerint a befektetők teljesen meg vannak győződve arról, hogy a Tesla teljesen átalakítja az autóipart a jövőben, s ennek az átalakulásnak a kaliforniai elektromos autókat gyártó cég lesz a nyertese. Az elmúlt időszak áremelkedésével ugyanis a Tesla piaci kapitalizációja megelőzte a Toyota Motor Corp. piaci értékét. A 130 éves múltra visszatekintő, belső égésű motorok gyártására szakosodott japán cég értéke részvényeinek árfolyama alapján szerdán 201,9 milliárd dollár volt, míg a Tesláé meghaladta a 207 milliárdot. Ezzel a Tesla lett a világ legértékesebb autógyártó cége - hívta fel a figyelmet a Bloomberg.

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk számos olyan szabályt felrúgott az elmúlt 10 évben - amióta a Tesla részvényeit bevezették a tőzsdére -, amelyet az autóiparban kőbe vésettnek hittek. Az autói nagy részét például online értékesíti a cég, s autóit Kaliforniában rakja össze, ahol költségei jóval magasabbak a máshol elérhetőnél - emlékeztet az összefoglaló.

Bár a részvények árfolyama alapján a cégre elképesztő jövő vár, a termelési adatok és a pénzügyi számok azt mutatják, hogy azért egyelőre nagyságrendi különbségek vannak a nagy autóipari óriások és az elektromos autók úttörője között. Az első negyedévben a Tesla 103 ezer autót gyártott, ez alig 4 százaléka annak a 2,4 millió darabos mennyiségnek, amely a japán cégcsoport futószalagjairól legördült ugyanebben az időszakban.

A Tesla kapitalizációban januárban előzte meg a Volkswagent, s lett ezzel a második legértékesebb autógyártó. Mostanra értéke a német konszern kapitalizációjának a duplájára nőtt.

A Toyotáról viszont nem mondható, hogy ne járna az élen a környezetbarát technológiák terén. Hibrid, benzines és elektromos motort kombináló autói elég sikeresek voltak, 2017-ig a technológia 1997-es bevezetése óta globálisan 15 millió darabot értékesítettek belőlük. A cég jelenleg nagy összegeket invesztál szintén az elektromos és önvezető autók fejlesztésébe.

A Toyota elmúlt negyedéves profitja a koronavírus járvány miatti 86 százalékos visszaesés után nagyjából 600  millió dollárnak megfelelő összeg lett, 66 milliárd dolláros árbevétel mellett. A Tesla ugyanebben az időszakban 16 millió dollár nyereséget tudott felmutatni, 5,9 milliárd dolláros árbevétel mellett. A két cég kapitalizációjának összehasonlításakor a Bloomberg figyelembe vette azt a 30 milliárd dollár értéknyi sajátrészvényt is, amellyel a Toyota rendelkezik.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!