Meglehetősen optimista hangvétellel indult a Tesla első negyedéves eredményeiről szóló beszámoló, annak ellenére, hogy a negyedév során a cég ismét közel egymilliárd dollárnyi készpénzt égetett el.  A jó hangulatot fűthette volna, hogy Elon Musk vezérigazgató megerősítette, hamarosan véget érhet a cégnél készpénzt rohamos ütemben felemésztő időszak, azonban a hangulatot lerontotta, hogy a részletekre kíváncsi elemzők kérdéseit unalmasnak nevezte Musk és az elemzői konferencia beszélgetés egy pontján inkább a kisbefektetői kérdéseket feltevő egyik Youtube csatornának kezdett el válaszolgatni.

A piac nem díjazta a lépést, sokan úgy vélték, hogy a cég működésének előrejelezhetősége megintcsak kérdésessé vált - írta összefoglalójában a Bloomberg. A részvények árfolyama a zárás utáni kereskedésben közel 5 százalékkal zuhant.

A cég az első negyedévben egyébként 785 millió dollárnyi veszteséget hozott össze, ez azonban kedvezőbb volt az elemzők által vártnál. Az unalmasnak nevezett elemzői kérdések nagyobb része egyébként arra irányult, hogy vajon a Tesla képes lesz-e az ígért mennyiségű autó legyártására a következő negyedévekben és így valóban elkezd e majd pénzt termelni a részvényesek számára.

Musk egyébként két évvel ezelőtt harangozta be a cég első, igazán tömeggyártásra készülő Model 3-as típusát, azonban azóta már számos alkalommal kellett lefelé módosítania annak eladási terveit. A vártnál lassabban felfutó termelés miatt azonban a tervezettnél kevesebb árbevétele keletkezett a cégnek és ez folyamatosan próbára tette a társaság mérlegének tűrőképességét - emeli ki a Bloomberg. Ugyanakkor az ilyen autóra vágyók türelme egyelőre nem látszik elfogyni, a negyedév végén 450 ezer előrendelése volt a cégnek, s a vásárlók által előlegként befizetett összeg nagysága megközelítette az egymilliárd dollárt.

A tudósítások szerint egyébként a Model 3-asok gyártása különböző problémák miatt 10 napig szünetel majd ebben a negyedévben, ebbe beleszámít a múlthavi leállás is. A cég szerint egyébként az eddigi késlekedéseket a gyártásban leginkább az akkumulátorok előállításának lassúsága okozta, a cég szerint ezt a problémát mostanra kezelték. Musk szerint a cég mostanra heti 5000 autót képes előállítani.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!