Tovább él a Saxoo London

Noha szeptemberben elindult a Saxoo London magyar férfiruhamárkát forgalmazó C.W.C London Nagykereskedelmi és Ruhakészítő Kft. felszámolási eljárása, a márka értékesítési joga a júniusban alapított Saxoo International Kereskedelmi Kft.-hez került.
NAPI Online, 2008. november 17. hétfő, 07:43
Fotó:

Így ez a cég látja el franchise-partnereit, harmincöt magyarországi és négy szlovákiai üzletét - tudta meg lapunk a márkát létrehozó Poteczki Imrétől, a Saxoo International egyik ügyvezetőjétől, aki egyben a felszámolás alatt lévő C.W.C. London többségi tulajdonosa is. A cégvezető tájékoztatása szerint a márkanevet idén tavasszal értékesítette egy európai cégcsoportnak, amelyet viszont nem kívánt megnevezni. A cégbírósági adatok szerint a Saxoo International egy Poteczki érdekeltségébe tartozó cég, a SXO Kreatív és Reklámügynökség Kft. átalakulásával 2008 júniusában jött létre, tulajdonosa július végéig Poteczki és a másik ügyvezető, Bacskai Imre voltak, míg jelenleg egy Litvániában bejegyzett cég, a Base Elements Trust a tulajdonosa.

A C.W.C. London adósságai miatt márciusban még csődvédelmet kért, s bár az APEH engedélyezte a részletfizetést, a társaság a felszámolási eljárás elindítását nem kerülhette el. A hárommillió forint jegyzett tőkéjű társaság felszámolása szeptember elején indult; megmaradt vagyonának értékesítésére a felszámoló Duna Libra Közgazdász Zrt. a napokban tette közzé első pályázatát. (Ezen különböző ruhafélékre - nadrág, póló, ing, mellény, kabát - lehet ajánlatot benyújtani november 21-én a felszámoló budapesti irodájában, az egyben meghirdetett vagyon irányára 24 millió forint. A C.W.C. London "komoly" tartozást halmozott fel, de annak mértékéről a cégvezető nem kívánt nyilatkozni.)

A társaság az 1999-es alapításától kezdve dinamikusan növekedett, néhány éve még 42 magyarországi értékesítési ponttal rendelkezett, s Dubaiban is volt üzlete. Ausztriában, Csehországban, Svájcban és az Egyesült Államokban is terjeszkedett volna, ám tőke, tőkéstárs, illetve a megfelelő menedzsment hiánya miatt ez nem sikerült.

Az erősödő konkurencia (többek közt a Zara és a H&M megjelenése) miatt a társaság árbevétele 2005 óta esett: nettó 800 millió forintról 2007-re 625 millióra csökkent. Mérleg szerinti eredménye pedig tavaly mínuszba fordult: 106 millió forint veszteséget kellett elkönyvelnie.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK