Az ügylethez közel álló források a cég piaci tőkeértékét mintegy 25 milliárd dollár körülire teszik. A lap emlékeztetett arra, hogy amikor a globális pénzügyi válság miatt nehéz helyzetbe került Ford Motor 2010-ben eladta az autógyártó Volvót, akkor a Geely mindössze 1,8 milliárd dollárt fizetett.

A Volvo Cars 380 ezer 757 autót adott el világszerte az idei első fél évben, ami 41 százalékkal több az egy évvel korábbinál, ezen belül az Egyesült Államokban az eladások 47 százalékkal, 63 ezer 754-re nőttek.

A Volvo Cars 25 milliárd dollár körülire becsült piaci tőkeértéke jócskán felülmúlja a Renault valamivel több mint 10 milliárd dolláros értékét annak ellenére, hogy a svédországi cég jóval kevesebb járművet értékesít - jegyezte meg a lap az MTI szerint.

A Volvo Cars 2018-ban már tervezett IPO-t, de a kínai tulajdonosa akkor úgy döntött a kereskedelmi háború és a piaci bizonytalanság fokozódása miatt, hogy elhalasztja a tőzsdei bevezetést. A lépés mögött alapvetően a megromlott amerikai-kínai kapcsolatok álltak, ami alapján az anyacég úgy vélte, hogy a piac nem a valós értékének megfelelően árazná be a Volvót, és ezért levette a napirendről a részvénykibocsátás tervét. A Geely Holding akkor a svéd cég részvényeit a stockholmi tőzsdére tervezte bevezetni.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!