Újabb termékkel bővült a Richter nőgyógyászati portfóliója az Evra fogamzásgátló tapasz globális forgalmazására kötött szerződés tegnap esti aláírásának köszönhetően. Az akvizíciót 1-2 hónapon belül zárják, a termék értékesítése attól kezdve a Richter árbevételét növeli - jelentette be Bogsch Erik, a gyógyszergyártó operatív elnöke. A tárgyalások a járvány miatt online zajlottak, ezért is nyúltak hosszúra.

A 263,5 millió dollár értékű eszközvásárlási megállapodás a termék globális értékesítésére szól (kivéve az USA-t, ahol nincs forgalomban a tapasz).

Az Evra az előző években évi 80 millió dolláros árbevételt hozott a belga Janssen gyógyszergyárnak, idén a járvány miatt ebben csökkenés várható, azonban Bogsch Erik szerint jövőre újra 80 milliárd körül tervezik stabilizálni a forgalmat, amit a későbbiekben évi 90 millió dollárra szeretnének felfuttatni.

Jelenleg a tapasz hatóanyagát jelenleg Németországban gyártják, a csomagolást Belgiumban a Janssen végzi. Egy ciklust 3 tapasz fed le, a negyedik héten szünetet kell tartani. A kiszerelések aszerint változnak, hogy egy ciklusra való, vagy 3 hónapra elegendő tapaszt tartalmaznak.

Európában Olaszország, Spanyolország, Lengyelország és az Egyesült Királyság a tapasz legnagyobb piacai összesen mintegy 35 millió dolláros forgalommal, a latin-amerikai értékesítés a 30 millió dollárt közelíti.

Stratégiai cél, hogy azon a piacokon, ahol a Richter nőgyógyászat termékeivel jelen van, 2030-ig piacvezető pozíciót szerezzen, az Evrán kívüli nőgyógyászati árbevételt pedig 60 százalékkal (250 millió euró) növelje - tette hozzá Bogsch Erik.

Orbán Gábor vezérigazgató szerint hatalmas előrelépés a tranzakció, amely lehetővé teszi, hogy a Richter stratégiai portfóliójával piacvezető pozícióba kerüljön az évtized végére. Magyarország új piacnak számít a tapasz számára, itthon várhatóan egy év múlva válik elérhetővé, és elsősorban a fiatalok érdeklődésére  tarthat számot. Az Evra a világon mindenhol vényköteles, így nálunk is az lesz, az ára országonként változó, egy ciklusra vetítve 8-12 euró közötti.

A nőgyógyászati termékpaletta a Richter stratégiai portfóliójának része, több mint 20 éve folyamatosan növekvő árbevétellel, amely 1994-ben még a teljes bevétel 8 százalékát tette ki, 2019-re pedig 35 százalékra nőtt a részesedése.  A forgalom mintegy felét az orális fogamzásgátlók, további 16 százalékát sürgősségi fogamzásgátlók adják. Nőgyógyászati termékpalettájával a Richter világviszonylatban is jelentős szereplő.

A termékpaletta bővítésében jelentős szerepe volt az akvizícióknak: 2010-ben az Esmya és a Grünenthal OC-portfólió, 2016-ban a Bemfola került a Richter portfóliójába.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!