Újabb akvizíció a Richtertől

A Richter Gedeon megvásárolta egy németországi cég fogamzásgátló termékportfolióját, a vétel tovább erősítheti a magyar gyógyszercég pozícióját kulcspiacán.
NAPI, 2010. november 3. szerda, 08:01
Fotó:

A Richter Gedeon Nyrt. bejelentése szerint megvásárolta a Grünenthal GmbH ("Grünenthal"), fogamzásgátló termékportfolióját. A készpénzben kiegyenlítendő vételár 236,5 millió euró- jelentette be a Richter. A Grünenthal egy független, családi tulajdonban lévő, kutatás orientált, aacheni (Németország) székhelyű vállalat. Termékportfoliója vényköteles fogamzásgátlókat is tartalmaz. Ez utóbbiak vezető készítménye a BelaraTM márkanevű termék - áll a közleményben.


A Grünenthaltól megvett orális fogamzásgátló termékskála kiváló lehetőséget teremt a Richter számára, hogy egyszerre erősítse pozícióját a nyugat-európai piacokon és bővítse saját már meglévő fogamzásgátló portfolióját.


„Meggyőződésem, hogy a PregLem közelmúltban bejelentett felvásárlását követően ezzel a

tranzakcióval újabb lépést tettünk abba az irányba, hogy nyugat-európai stratégiánk

megvalósulhasson. A Grünenthal széles körben bevezetett orális fogamzásgátló termékei növelik a nőgyógyászati készítmények értékesítéséből származó forgalmunkat, egyúttal bővítik nőgyógyászati termékportfoliónkat. Így ez a specializált jellegű üzletágunk tovább erősödhet kiemelt fontosságú piacainkon." - mondta Bogsch Erik a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója.

Hatalmasat lépett a Richter (2010.10.07)


A Richter megvásárolta a Grünenthal fogamzásgátló üzletágát, beleértve a disztribúciós és marketing jogokat mindazokban az országokban, ahol a készítmények törzskönyvi engedélyt kaptak. (Az Egyesült Államokban a Grünenthal egyetlen fogamzásgátló készítménye sem rendelkezik törzskönyvi engedéllyel). A megállapodás értelmében a Grünenthal fenntartja az értékesítési jogokat a latin-amerikai régióra, a teljes termékskálára vonatkozóan.


A megvásárolt termékkör lehetőséget biztosít a Richternek egy saját értékesítési és marketing hálózat létrehozására a kiemelt nyugat-európai piacokon, és egyúttal megteremti az alapját annak, hogy jelenlétét erősítse az említett országokban.


A megállapodás értelmében a Richternek 2012-ig bezárólag kell befejeznie a gyártásátvételhez szükséges technológia transzfert. Ezt megelőzően a Grünenthal látja el készítményekkel a Richtert az összes piacra.


A Grünenthal orális fogamzásgátló portfoliója 2009-ben a latin-amerikai régió nélkül, 72 millió euró árbevételt ért el. 2009. évi piaci adatok alapján Németország tekinthető a legnagyobb piacnak, amely a teljes forgalom körülbelül 70 százalékát képviseli, míg Spanyolország és Olaszország együttesen 20 százalékot képviselnek a teljes árbevételen belül. A tranzakció zárása a német versenyhivatal jóváhagyásának függvénye és várhatóan 2010 decemberében kerül rá sor.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK