A befektetők részben a rekordmértékű amerikai importbővülés miatt lettek rosszkedvűek, az adat ugyanis kedvezőtlen amerikai inflációs adatot vetít előre. Erre rátett egy lapáttal ECB-jelentése, amely elővigyázatosságra int a kontinensen is az infláció alakulása miatt. Az elemzés ugyanakkor kitért arra is, hogy az év további részében lendületet vehet az európai gazdaság, de az olajárak, a gyenge fogyasztói bizalom, valamint a világkereskedelmi egyensúlytalanságok komoly kockázatot jelentenek. Bár az európai autógyártók szövetsége, az ACEA ma kiadott jelentése szerint szeptemberben nőttek az eladások Európában, a legtöbb autógyártó részvénye ugyanakkor gyengült. A Renault 1,9 százalékos esése érthető: a francia cég eladásai hat százalékkal csökkentek, ám az 2 százalékkal több autót értékesítő PSA 1,6 százalékos értékvesztése már kevésbé természetes. Londonban az olaj- és bányatársaságok voltak a nap vesztesei: a Shell 1,5, a BP 1,9 százalékkal esett, az Antofagasta pedig közel 5 százalékos veszített érétkéből. Az általános pesszimizmust tükrözi, hogy Frankfurtban a DAX 30 komponenséből 28, a londoni irányadó mutató kosarában lévő 100 papír közül 89, míg a párizsi CAC 40 tagjából 35 gyengült. A DAX így 0,6 százalékkal 4950,07 pontra, a CAC 1 százalékkal 4 470,13 pontra, a FTSE pedig 1,44 százalékkal 5,265,20 pontra esett.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!