A Magyar Posta Zrt. (MP) médiatervezésre és -vásárlásra írt ki közbeszerzési eljárást, egy évre nettó 759,5 millió forint keretösszegben - derül ki a társaság közbeszerzési felhívásából. A feladat része a grafikai tervezés és nyomtatás is; a hirdetéseket, illetve kampányokat a nyomtatott, elektronikus és online médiában, valamint a kültéri hirdetési felületeken kell megjelentetni. Magyarországon kívül esetlegesen az Európai Unió tagországaiban, valamint Oroszországban, Ukrajnában és Horvátországban.

A posta tavaly szintén egyéves médiavásárlási munkára bonyolított le közbeszerzést, akkor három ajánlattevő közül a MindShare Médiaügynökség Kft. nyerte meg a nettó 400 millió forint keretösszegű tendert - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztatóból.

Az új kiíráson az a médiavásárló indulhat, amely - az alvállalkozójával együtt - rendelkezik az előző három évben (2008-2010-ben) összesen legalább nettó 759 millió forintos, és legalább az egyik évben 370 millió forintot meghaladó árbevétellel. A pályázóknak emellett még meghatározott kampányreferenciákkal, nyomtatási munkákkal, szakemberekkel és médiatervezési szoftverekkel kell rendelkezniük.

A tárgyalásos közbeszerzési eljárásra a cégek augusztus 4-ig jelezhetik részvételi szándékukat, közülük a posta szeptemberben választja ki a legalkalmasabbakat és kezdi el a tárgyalásokat a szerződés teljesítéséről.

A Magyar Posta több milliárd forintot költ a folyamatban lévő, illetve a közeljövőben tervezett beszerzéseire. A társaság közbeszerzési hirdetményeiből kiderül, hogy például a bizonylatfeldolgozó rendszer felújítására 1,6 milliárd forintot fordít, a hálózati rendszer szoftvertámogatására csaknem kétmilliárdot, nyomtatóvásárlásra 450 milliót, ruházatra több mint 360 milliót és irodai papírokra 266 millió forintot. Beszerez még 3120 csekkszkennert és egy önborítékoló gépet is.

A közbeszerzésekkel és azon kívüli beszerzéseivel kapcsolatban Hüse Marianna, az MP szóvivője korábban arról tájékoztatta a Napi Gazdaságot, hogy azok részben az üzleti fejlesztések részét képezik, részben pedig törvényi és jogszabályi előírások miatt szükségesek (például a munkaruházat). A beruházások elengedhetetlenül fontosak ahhoz, hogy a társaság minél magasabb szintű szolgáltatást nyújtson és sikeresen felkészüljön a 2013. évi postai liberalizációra - közölte a szóvivő.