Évek óta nem történt ilyen az osztrák boltokban

Szupermarketek országa Ausztria; a Billa 35 százalékos piaci részesedésével és a Spar 31 százalékkal elvitte tavaly az ottani élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának kétharmadát. Őket az Aldi Hofer néven működő diszkontja követi 21 százalékkal, míg a Lidl 4 százaléknál tart - írja az Élelmiszer Online.
K. Kiss Gergely, 2017. augusztus 1. kedd, 15:19

Évek óta először tavaly nőtt Ausztriában reálértéket tekintve is az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma; 19,9 milliárd euróra, ami 1,9 százalékkal több mint tavalyelőtt - olvasható a portálon

Ha a trendeket nézzük, Ausztriában a szupermarketek piaci részesedése csökken. Növekszik viszont a diszkont csatorna (Hofer, Lidl, Penny Market) mellett a hipermarketeké is (Interspar, Maximarkt, Merkur). A többiek részaránya évek óta stagnál.

A Top 3

A piacvezető Billa jóval az élelmiszer-kiskereskedelem átlaga felett, 5,08 százalékkal növelte forgalmát tavaly, az előző évhez viszonyítva. Tavaly vezették be, hogy a vásárlók a Billa üzletekben vehessék át a részükre küldött csomagokat: ez immár 700 üzletben elérhető. A lánc szerint az osztrák piac telített, és behatárolódtak a növekedés lehetőségei. Kiszorítós versen zajlik így a lánc célja, hogy másoktól vegyen el vásárlói forgalmat.

Ausztriában a piacrészesedési rangsorban második helyen áll a Spar. De hét éven belül már hatodszor érte el a forgalom legnagyobb mértékű, 5,3 százalékos növekedésével - 6,42 milliárd euróra.

A Hofer diszkont lánc 2016-ban kereken 4 milliárd eurónyi forgalmat bonyolított. A GfK háztartás paneljének adatai szerint a Hofer vevői a leghűségesebbek: Tíz osztrák háztartásból kilenc szokott vásárolni ebben a diszkont láncban.

Főleg Bécsben és környékén növekszik erősen a Hofer. Az osztrák főváros lakóinak száma évente 20 ezerrel bővül, ami sok lehetőséget kínál. A régióban hamarosan megnyitja századik üzletét a diszkontlánc, és ezzel ott piacvezető lehet.

(A magyar boltok rangsoráról itt olvashat.)

HOZZÁSZÓLÁSOK