A Hamu és Gyémánt cégcsoporthoz tartozó HG 360 Reklámügynökség Kft. egy évre nettó 425 millió forint keretösszegű megbízást nyert el az uniós pályázatokat kiíró és a fejlesztéseket nyomon követő Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől (NFÜ). A cég egyedüli ajánlattevőként nyerte meg az NFÜ kreatív és pr feladatok ellátására tavaly december végén kiírt közbeszerzését - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED).

A cég feladata a kreatív és pr feladatok, a kríziskommunikáció, a sajtókapcsolati és egyéb ügynökségi szolgáltatások ellátása. Az Opten cégtárának adataiból kiderül, hogy a 2011 augusztusában alapított HG 360 tulajdonosa a többségi befolyással rendelkező Epicure Events Kft.-n keresztül - a fő tevékenységként lapkiadással foglalkozó - Hamu és Gyémánt Média Kft. (HGY).

A NFÜ hirdetményéből az is kiderül, hogy a HG 360-al március 19-én megkötött 425 millió forintos szerződés keretében az NFÜ nem köteles a vállalkozói díj teljes keretéig munkát adni a cégnek.

A cégcsoport 2011 decembere és 2012 februárja között is dolgozott az NFÜ-nek, feladata "online platformok átalakítása, honlapok és hozzájuk kapcsolódó social network felületek fejlesztése" volt - olvasható a HGY honlapján. Dolgoznak az állami tendereken sikeresen szereplő I.M.G Inter Media Group Kft. alvállalkozójaként a Magyar Vállalkozásfejlesztési Zrt.-nek is (2011. december - 2012 március).

A HGY nyerte meg Budapest V. kerületének turizmusélénkítésre kiírt közösségi médiatenderét is, amely nyomán 2011 decemberétől 2012 decemberéig nettó 96 millió forint értékű munkához jutott volna, azonban - a cég honlapja szerint - szerződés és megrendelés nem született köztük.

A HGY korábban is dolgozott az V. kerületnek, a cég nyerte meg a Belváros új főutcájának építése első ütemének kommunikációjára és a Főutca Lipót Napok elnevezésű rendezvény megvalósítására 2009-ben kiírt közbeszerzési eljárást (nettó 54,9 millió forintért).

A HGY nyerte meg tavaly szeptemberben a Budapest Szíve Városfejlesztő Nonprofit Kft. közbeszerzését is, ennek nyomán a Budapest Szíve Program projektjeihez kapcsolódó kommunikációs és rendezvényszervező feladatokat láthatja el nettó 30,9 millió forintért.

A HGY eredményesen szerepelt tavaly a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EU-elnökséghez kapcsolódó lakossági tájékoztatásra kiírt tenderén is. Ezen a kreatív marketingkommunikációs stratégia tervezése és megvalósítása volt a cég feladata az ACG Reklámügynökség Kft.-vel közösen nettó 88 millió forintért.