A Miniszterelnökség közbeszerzéseit górcső alá véve azt láthatjuk, hogy a szervezet az elmúlt három évben évente 20-22 eljárást bonyolít le, s az eljárások értékét tekintve 2014 kiugró év volt, akkor az összérték nettó 6 milliárd forintot tett ki - mondta lapunknak Bende Zsuzsanna, a magyar és uniós közbeszerzési eljárások figyelésével foglalkozó Közbeszerzési Hirdetmény Figyelő portál (KHF.hu) vezetője.

Tavaly öt nagy értékű tendere volt a Miniszterelnökségnek, köztük az uniós fejlesztések kommunikációjára kiírt eljárása, amely nettó 2,9 milliárd forint keretösszegű volt (itt öt részben hirdettek győztest: nyomdai munkákra az E-Press Kft.-t és Pátria Nyomda Kft.-t, kreatív és pr munkákra a HG 360 Reklámügynökség Kft.-t, médiavásárlásra az I.M.G. Inter Media Group Kft.-t, kvalitatív közvélemény kutatásokra a Kutatópont Kft.-t, míg kvantitatív közvélemény kutatásokra a Századvég Politikai Iskola Alapítványt és a Kód Kft.-t választották ki.)

Lobbitevékenységre nettó 1,36 milliárd forintért szerződtek 2014-ben, a kiválasztott Századvég Politikai Iskola Alapítványnak és az amerikai republikánus - 2005 és 2013 között képviselőházi tag - Connie Mack cégeinek az a feladata, hogy Észak-Amerikában képviseljék a magyarországi politikai, gazdasági és kulturális értékeket és érdekeket, s elősegítsék az érdekek érvényesítését.

A német megszállásnak emléket állító, Szabadság téri emlékmű kivitelezésére is 2014-ben kötött megállapodást a Miniszterelnökség, nettó 212 millió forintért a PPM konzorciummal (Párkányi Péter szobrásszal és a Moratus Szerkezetépítő Kft.-vel).

Szintén tavaly szerződtek félmilliárd forint keretösszegben a Mahir Kiállítás és Rendezvény Kft.-vel a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációs alaptevékenységéhez kötődő rendezvények szervezésére.

A Miniszterelnökség 2014. évi médiavásárlási feladatainak ellátásával nettó 700 millió forint keretösszegben bízták meg az I.M.G. Inter Media Group Kft.-t.

Tájékoztattak 2013-ban is

A médiavásárlási feladatok ellátására 2013-ban is szerződtek az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel, nettó 550 millió forintért, míg a kreatív feladatokat a Lounge Design Kft.-re bízták 150 millióért.

A magyar politikai és gazdasági érdekek képviseletére és érdekérvényesítésre az USA-ban 2013-ban is szerződött a Miniszterelnökség, ám akkor mindössze négy hónapra, 744 ezer dollárért (168 millió forint) a Fellegi Tamás volt fejlesztési miniszterhez köthető EuroAtlantic Solutions Kft.-vel és a washingtoni Prime Policy Group LLC-vel.

Migrációs kampányra költöttek 2015-ben

Idén is sokat költ kommunikációra a Miniszterelnökség, nettó 300 millió forintért (bruttó 380 millió) bízta meg a HG 360 Kft.-t "a megélhetési bevándorlás és a terrorizmus kérdésében folytatandó nemzeti konzultáció elősegítését célzó kommunikációs kampány médiavásárlási és call center szolgáltatási feladataival".

A migrációs helyzettel kapcsolatos második, őszi kormányzati kampány hirdetési feladatait is a HG 360 Kft. végzi, újabb nettó 300 millióért, ám ezt a szintén egyszereplős közbeszerzést már a Nemzeti Kommunikációs Hivatal bonyolította le. A hivatal eddig a Lázár János vezette Miniszterelnökség alá tartozott, októberben viszont átkerült az újonnan felálló Miniszterelnöki Kabinetirodához, amit miniszterként Rogán Antal vezet.