Így veszik át a "hatalmat" az elektromos autók

Az elektromos autók a következő évtized közepére Irán olajtermelésével megegyező mértékben csökkentik a globális olajkeresletet a Barclays Bank elemzői szerint.
Szász Péter, 2017. október 11. szerda, 17:07

Az elektromos autók elterjedése és a robbanómotorok javuló hatékonysága 2025-re napi 3,5 millió hordóval csökkentheti a világ olajkeresletét, ami nagyjából Irán, az OPEC harmadik legnagyobb olajtermelője napi 3,8 millió hordós szállításainak felel meg.

Azzal a feltételezéssel élve pedig, hogy az elektromos autók 2040-re már az autópiac harmadát adják majd, a világ olajkereslete napi 9 millió hordóval esik vissza, a legnagyobb OPEC olajtermelő, Szaúd-Arábia termelésének a kilencven százalékával.

Az OPEC napi 96,8 millió hordóra becsüli a világ idei olajkeresletét.

Jelenleg mintegy kétmillió elektromos autó közlekedik az utakon a Nemzetközi Energiaügynökség (International Energy Agency, IEA) adatai szerint, ami ma még csak a 0,2 százalékát teszi ki a forgalomban lévő személygépkocsiknak és könnyű haszongépjárműveknek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

terabit, 2017.10.11 21:15

@terabit: ja és hogy mennyire nem vicc, hogy hamisítják a 18650-eseket (én is rendeltem már Kínából ilyen akkut): https://www.youtube.com/watch?v=JzzfzGJpUS8
de ha rákeresel fake 18650, százezerszámra lesz találatod.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2017.10.11 21:12

@666ORDOG666:
Az elmúlt 1 évben a litium tőzsdei ára majdnem a duplájára nőtt:
https://finance.yahoo.com/quote/LIT/chart?p=LIT
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2017.10.11 21:05

@666ORDOG666:
Elhiheted, a kínaiak már most is olyan olcsón adják a 18650-es Li-ion akkukat (ezekből rakják össze a pakkokat), amennyire csak tudják, igaz néha ezért lisztet szórnak bele, hogy kilegyen a súlya....

A nyersanyagáremelkedés mögött az van, hogy mindenki kezd rápörögni az elektromos autó bizniszre, mert egyszerűbb összerakni mint egy ottó motorosat (lásd a törökök is ma jelentettek be saját fejlesztést), de ehhez kell az akku ezertonnaszámra, +mobilok, tabletek, notebookok, akkuról működő IoT eszközök, Tesla PowerWall, PowerGrid, ezeknek az eladásai csak meredeken nőnek (talán az utolsó kivételével), és ezekbe komoly mennyiségű kobalt, litium, stb kell, és kevés a lelőhely.

Szerintem a végén a szuperkondenzátorok fogják learatni a babérokat akkutéren, de eddig a fejlesztések 9x százaléka a kémiai akkukra összpontosult, ezért jelenleg gyengébbek a mutatóik (W/kg), viszont semmi nehezen bányászható nyersanyag nem kell beléjük. Ennek kell minimum 10év még, hogy felismerjék hogy a Li-ion erre a célra zsákutca, és felgyorsítsák az egyéb fejlesztéseket.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

666ORDOG666, 2017.10.11 20:00

@Bahnsteig_Eins:
Te nem vagy személyesen az olajbizniszben.?
Saját, egyéni információk alapján ritkafémezel?
Mindenki, szabad akaratából ingyen is lehet tájékozatlan.
Valószínübb, hogy személyes érdekeltség, előre jól megfizetett, irányított ez a szakértői állásfoglalás.
A rendszer jól olajozottan működk.
Eközben a klimaváltozás mindent tönkre fog tenni.
Üdv: az Ördög.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Bahnsteig_Eins, 2017.10.11 19:52

@666ORDOG666: Jáájjjj... A ritkafémek, amelyekből több kilónyi kell egy-egy ilyen kocsi motorjába, meg ingyen vannak, ugye ostoba?

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html