catl-gyár

12.
27.
11:04
Átalakul a világrend: a kínai autó az új Volkswagen?

Átalakul a világrend: a kínai autó az új Volkswagen?

Az előrejelzések szerint a következő öt-tíz évben alapvetően a kínaiak diktálhatják a tempót az iparágban, amelyben jelentős szerephez jut Magyarország is.

Szerző(k): Hercsel Adél
12.
23.
11:59
Autóváros lesz Szegedből, filippínó „autószerelőkkel"

Autóváros lesz Szegedből, filippínó „autószerelőkkel"

Újabb részletek derültek ki a kínai BYD beruházásról, amelyet a világ egyik vezető elektromos autógyártója tervez Szegedre.

Szerző(k): Economx
12.
13.
15:51
110 ezer négyzetméteres csarnokot épít a debreceni CATL gyárhoz ez a magyar cég

110 ezer négyzetméteres csarnokot épít a debreceni CATL gyárhoz ez a magyar cég

Legalább 5500 tonna acélt kell beépíteniük.

Szerző(k): Vermes Ádám
12.
01.
06:12
CATL: a bírósági ítéletnek nincs közvetlen hatása, folytatódik az építkezés

CATL: a bírósági ítéletnek nincs közvetlen hatása, folytatódik az építkezés

A Kúria megváltoztatta a Debreceni Törvényszék ítéletét, és megsemmisítette a katasztrófavédelmi hatóságnak a debreceni CATL-beruházásra kiadott engedélyét. A kínai akkumulátorgyár szerint viszont az ítélet nem befolyásolja az építkezést.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
11.
21.
20:50
Újabb akkumulátorgyár kapott startengedélyt Debrecenben

Újabb akkumulátorgyár kapott startengedélyt Debrecenben

A munkálatok során közel 300 ezer köbméter anyagot fognak kitermelni, ebből 64 ezer köbméter humusz.

Szerző(k): Eisenkrammer Nóra
11.
20.
06:42
Még mindig nem áll készen Magyarország a CATL-re, és ez nem a kínaiak hibája

Még mindig nem áll készen Magyarország a CATL-re, és ez nem a kínaiak hibája

„A gyártók egy olyan környezetbe érkeznek, ahol ellenségesen fogadják őket, mert az emberek nem biztosak abban, hogy az állam megvédi őket a profitorientált cégekkel szemben, ez folyamatos társadalmi feszültséget fog okozni, ennek hosszú távon nincs jövője” – magyarázta a környezetpolitikai szakértő az Economxnak az akkumulátoripar jelenlegi helyzete alapján. Összeállításunkból kiderül, hogy nemcsak párbeszédre, hanem előzetes tervezésre is szükség volna, de minden pótolható még.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
11.
17.
13:17
Kiderült, az akkumulátoripar ezzel magyarázható, nem pedig a munkahelyteremtéssel

Kiderült, az akkumulátoripar ezzel magyarázható, nem pedig a munkahelyteremtéssel

A Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) Munkahelyek az akkumulátoriparban című konferenciáján kiderült, úgy sikerült megalkotni hazánk akkumulátoripari stratégiáját, hogy a tervezők nem számoltak a magyar munkaerő-piaci sajátosságokkal. De akkor miért támogatja álláshelyenként több mint hatvannégy millió forinttal a magyar állam a betelepülő ázsiai akkumulátoripart?

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
11.
09.
06:42
Mit akar a CATL Debrecenben? Mindent elárult az Economxnak a kínai óriás

Mit akar a CATL Debrecenben? Mindent elárult az Economxnak a kínai óriás

Az már ismert, hogy a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) hazánk eddigi történelmének legnagyobb beruházását telepíti Debrecenbe, ugyanakkor a jövő iparának tartott akkumulátorgyártás hazai felfuttatása számos megválaszolandó és jogos kérdést vet fel, amire együtt kerestük a válaszokat a kínai óriás vezetésével.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
10.
27.
19:17
A CATL azt ígéri, a debreceni gyár az elérhető legkorszerűbb technológiájú lesz

A CATL azt ígéri, a debreceni gyár az elérhető legkorszerűbb technológiájú lesz

A harmadik alkalommal megrendezett konferencia az akkumulátoripari vállalatok és szakemberek fontos éves találkozója, ahol a résztvevők a magyar akkumulátor-értéklánc fejlesztésére megfogalmazott, 2050-ig elérendő karbonsemlegességi célokat is megvitatják.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
10.
16.
17:33
Már Kínában is a magyar gazdasági kapcsolatokról beszélnek

Már Kínában is a magyar gazdasági kapcsolatokról beszélnek

Tovább mélyült a gazdasági összefonódás a magyar és a kínai állam között: ezúttal az ázsiai állam hangoztatta a kapcsolat sikerességét odahaza.

Szerző(k): Zádori Bence