kesma

07.
07.
14:49
Széles Gábor sem költ többet a nyomtatott Magyar Hírlapra

Széles Gábor sem költ többet a nyomtatott Magyar Hírlapra

Újabb országos, nyomtatott lap kiadásának megszüntetését jelentették be, ezúttal a milliárdos üzletember Széles Gábor - aki egyebek mellett a Videoton tulajdonosa, a Békemenetek egyik szervezője és finanszírozója - cége függeszti fel a Magyar Hírlap nyomtatott változatának kiadását.

Szerző(k): Domokos Erika
12.
03.
11:42
Újabb verseny nélküli rádiós pályázatokon hirdetett nyertest az NMHH

Újabb verseny nélküli rádiós pályázatokon hirdetett nyertest az NMHH

Új, budapesti körzeti frekvenciához jutott a Katolikus Rádió, amely sorra nyeri a közösségi hasznosításra kiírt rádiós pályázatokat, így már a fél országot lefedi. A budapesti Best FM pedig lassan országosan hallható rádió lesz, a szolgáltatója nyert ugyanis - egyedüli indulóként - a Szolnok 102,4 MHz helyi frekvenciára kiírt pályázaton.

Szerző(k): Domokos Erika
11.
15.
15:48
Lecserélik a giga lapkiadó vezetőjét

Lecserélik a giga lapkiadó vezetőjét

Kálmán Erika váltja Szabó Lászlót a közel száz lapot kiadó Mediaworks Zrt. élén - jelentette be a tulajdonos Fidesz-közeli alapítvány. Szabót az innovációs miniszter gyógyszerfejlesztési miniszteri biztossá nevezte ki. Szabó volt már nagykövet és külügyi államtitkár is az Orbán-kormányban.

Szerző(k): Domokos Erika
11.
06.
21:04
A magyar rádiós pályázatok többségében nincs verseny

A magyar rádiós pályázatok többségében nincs verseny

A rádiós frekvenciákért folytatott pályázati eljárások egyértelműen egy szűk vállalkozói csoport, valamint meghatározott világnézetű műsorok terjeszkedését szolgálták – állapította meg jelentésében a Mérték Médiaelemző Műhely, amely a 2018 és 2021 áprilisa közötti időszak vizsgálatának eredményét publikálta.

Szerző(k): Domokos Erika
06.
24.
13:44
Terjeszkedik a Karc FM - már szinte behálózzák az országot

Terjeszkedik a Karc FM - már szinte behálózzák az országot

A múlt héthez hasonlóan ezen a héten is újabb négy vidéki rádiós frekvencia használatát nyerte el 10 plusz 7 évre a kormánybarát hangvételű Karc FM rádió üzemeltetője. A KESMA-hoz tartozó rádiós cég ezzel már országszerte 28 nagyobb város vételkörzetében sugározhat.

Szerző(k): Domokos Erika
05.
03.
19:24
Vera Jourová elismerte az EU tehetetlenségét a Fidesz-médiával szemben

Vera Jourová elismerte az EU tehetetlenségét a Fidesz-médiával szemben

Věra Jourová bizottsági alelnök az Euronews kérdésére elismerte, hogy a testület tehetetlen a magyarországi Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) ügyében. A kormánypárti médiakonglomerátum ügyében 2019-ben indult bizottsági vizsgálat tiltott állami támogatás gyanúja miatt. Azonban a tranzakció pénzügyi értéke Jourová szerint "túl kicsi" ahhoz, hogy lépni tudjanak.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
03.
31.
18:49
A GVH jelentősen csökkentette a médiamamut bírságát

A GVH jelentősen csökkentette a médiamamut bírságát

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2014-ben még médiapiaci kartell miatt 2,2 milliárd forint bírságot vetett ki négy regionális lapkiadóra, 2021-ben viszont - bírósági jogorvoslati döntésre hivatkozva - 830 millió forintra csökkentette a kiadók jogutódjának, a Mediaworksnek fizetendő büntetés mértékét. A Mediaworks a több száz médiacéget egybeolvasztó KESMA tagja.

Szerző(k): Domokos Erika
04.
09.
16:25
Távozik a kormányzati média legerősebb embere

Távozik a kormányzati média legerősebb embere

Liszkay Gábor, a Mediaworks elnök-vezérigazgatója április 15-én leköszön. Utódjáról még nem döntöttek.

Szerző(k): Herman Bernadett
10.
12.
16:08
Újabb csapást mérhet a kormány a médiapiacra

Újabb csapást mérhet a kormány a médiapiacra

Piaci információk szerint a teljes hazai médialogisztika kormányközeli kézbe kerül. A lépés az online-t is érinti - írja a Népszava.

Szerző(k): Szabó Zsuzsanna
07.
30.
11:48
Ami pénzt nem az állam fizet ki, az a Google-nél és a Facebooknál landol

Ami pénzt nem az állam fizet ki, az a Google-nél és a Facebooknál landol

Hárompólusúvá vált a magyarországi médiapiac a bevételek eloszlása alapján 2018-ban, a trend idén folytatódik. A médiaköltések legnagyobb része kvázi egyetlen piaci szereplőnél koncentrálódik, a kormányközeli médiumokat összefogó Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnál. A második legnagyobb bevételt az olyan globális szereplők teszik el, mint a Facebook és a Google. A harmadik piaci tömb pedig a hagyományos független kiadóké, ügynökségeké - az utóbbiak azzal szembesülnek, hogy sokan vannak az eszkimók, de egyre kevesebb a fóka.

Szerző(k): Szabó Dániel