A klímaváltozással együtt járó globális felmelegedés miatt egyre korábban kezdődik az allergiaszezon Európában. Ez pedig egyre több okot ad a szenvedésre.
Szerző(k): EconomxÚj vasúti járművekre jelenleg nincs pénz, ezért a MÁV kénytelen használt mozdonyokat és vonatokat vásárolni.
Szerző(k): EconomxA napokban nagyon fontos uniós döntés született azzal kapcsolatban, hogy véget érjen évtizedek erkölcstelen gyakorlata, jelesül, hogy az élelmiszeripari cégek a nyugat-európai embereknek jobb minőségű élelmiszereket szállítanak, mint a közép-kelet európai fogyasztóknak. Az Economxnak az ügyet kezelő magyar uniós képviselő elmondta: véget érhet a kettős minőség alkalmazása.
Szerző(k): Drávucz PéterA szobafestők, klímások és a kőművesek több mint a dupláját keresik a Covid-járvány óta. Óriási növekedést mutat a mesteremberek keresete 2020 óta, sőt néhány szakmában meg is duplázódott a jövedelmük. Az alkalmazott szakmunkások keresete ezzel szemben reálértékben is csökkent, és végképp leszakadt a mesterekétől.
Szerző(k): Zádori BenceA csütörtökön átadott tíz csuklós buszt év végéig további 30 követi, ezzel teljes lesz a flottacsere, és a Debrecenben közlekedő autóbuszok átlagéletkora három év alá csökken.
Szerző(k): Horváth TiborKözel 200 ország képviselői a COP28 klímacsúcson megállapodtak abban, hogy megkezdik a fosszilis tüzelőanyagok globális fogyasztásának csökkentését az éghajlatváltozás romlásának megelőzése érdekében.
Szerző(k): EconomxAz amerikai és a kínai elnök elnök várhatóan nem vesz részt a 2023-as, COP28 néven ismert ENSZ éghajlat-változási konferencián. A Fehér Ház a közel-keleti háborúval és a januári elnökválasztási kampánnyal magyarázta a döntést.
Szerző(k): EconomxÜrge-Vorsatz Diána szerint a hosszabb távra megfogalmazott célokhoz mérten nem tragikus a helyzet a globális felmelegedést illetően, ugyanakkor számos környezeti katasztrófa történt az elmúlt időszakban, melyek jelzésértékűek az emberiség számára.
Szerző(k): EconomxA korábbi hírekkel ellentétben soha nem látott profittal zárták a Covid-járványt az autógyártók köszönhetően a várható problémák korai felismerésének, és annak, hogy tudatosan megszüntették az egyes márkák legolcsóbb modelljeit. Így bár a volumen elmaradt a korábbiaktól, a nagyobb árrés nagyobb profitot jelentett – mondta el az Economx podcastjában Bazsó Gábor „Karotta” szakújságíró. Véleménye szerint ezt a piaci pozíciót akkor is meg tudják őrizni, ha a távol-keleti – leginkább kínai – elektromos autók fokozatosan növekvő európai térnyerése nagyobb sebességre kapcsol.
Szerző(k): Gáll Csongor