Hazánk tavaly óta öt helyet csúszott lefelé a lakosság boldogságérzetét mutató világranglistán. Az Economxnak nyilatkozó boldogságkutató szerint a „skandináv életérzés” receptje könnyebb, mint gondolnánk, és elkerülhetetlen a szemléletváltás.
Szerző(k): Thurzó KatalinElméleti modellek helyett a gyakorlati vonatkozásra kellene koncentrálni az oktatásban, erre vállalkozik mostantól közösen a Metropolitan Egyetem és az MNB-EduLab.
Szerző(k): Horváth BalázsA szülők 80 százaléka szerint a pénzügyi tudatosság fejlesztésében az otthoni minta a leginkább meghatározó. A többségnek viszont nehézséget jelent az ismeretek átadása.
Szerző(k): Horváth TiborA pénztárcában lévő pénz számolgatása, illetve a bankjegyek látványa erős kapcsolatot teremt az emberek és a fizetőeszköz között, miközben a bankkártyával kevésbé személyes a kapcsolatunk. Vagyis a pénz fizikai valójában mély pszichológiai hatásokat vált ki.
Szerző(k): Sánta AndrásKína szeretné megnyerni az európai autókereskedelmet is, de a nyugat-európai cégek ezt nem hagynák.
Szerző(k): EconomxHatalmas területen több mint ezer tűz aktív, ebből 380 a legnyugatibb tartományban, Brit-Kolumbiában.
Szerző(k): EconomxA magyarok mintegy 80 százaléka ugyanannyi vagy kevesebb pénzből él, mint az elmúlt 2-3 évben, és csak 16 százalékuk tudta növelni a pénzügyi tartalékait. Közel 50 százalékuk tudatosnak tartja magát, ha a pénzügyekről van szó, ám a valóság árnyaltabb képet mutat – áll az Allianz Hungária áprilisi pénzügyi tudatosságot és megtakarítási szokásokat vizsgáló kutatásából.
Szerző(k): EconomxA fenntartható szemléletet és a tudatos pénzügyi magatartást ötvözi a Pénziránytű Alapítvány megújult Zöldiránytű applikációja. A mobilalkalmazás a hamarosan induló Fenntarthatósági Témahét tanóráit is hatékonyan kiegészítheti, ráadásul az ingyenes applikációt letöltő diákok, tanárok és iskolák is értékes nyereményekkel gazdagodhatnak.
Szerző(k): Fellegi TamásTudatosabban figyelnek a magyarok a fenntarthatóságra, azonban az idén kevesebbet hajlandók költeni erre - derül ki abból a felmérésből, amelyet Opinio piackutató végzett a Rondo Hullámkartongyártó Kft. megbízásából.
Szerző(k): Németh Tamás