áruszállítás

03.
21.
08:42
Budapest Airport: ez a valódi tétje a reptér visszaszerzésének

Budapest Airport: ez a valódi tétje a reptér visszaszerzésének

Bár a Budapest Airport csaknem 15 milliós utasforgalma 2030-ra elérheti a 20 millió főt, a logisztikai szakértő szerint Ferihegy megvásárlásával az áruforgalmi kiszolgálásban ennél lényegesen nagyobb potenciál van. A cargo-üzletágban ugyanis a tavalyi 200 ezer tonnás rekorderedmény célzott beruházásokkal milliós nagyságrendig fejleszthető. Kulcsszerepet kaphat a kínai kapcsolat: Budapest lehet a légihíd a Távol-Kelet felé.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs
03.
14.
21:02
Óriáskamionok tehetik tönkre Európa útjait

Óriáskamionok tehetik tönkre Európa útjait

Az Európai Bizottság egy új javaslattal előnyben részesítené az elektromos tehergépjárműveket a jövőben. A tervezett irányelvről az Európai Parlament is elfogadta álláspontját. Szakértői vélemények szerint azonban az új szabályok bevezetése az eredeti célhoz képest éppen ellentétes hatást váltana ki, a tehergépjárművek tömegnövekedésének ugyanis beláthatatlan következményei lehetnek az európai közúthálózatra nézve.

Szerző(k): Economx
02.
21.
16:22
Ezt már alig lehet bírni, a feje tetejére állítják az áruszállítást a kínai webshopok

Ezt már alig lehet bírni, a feje tetejére állítják az áruszállítást a kínai webshopok

A Shein és a Temu gyors térnyerése miatt felborult a globális légifuvarozási ágazat is, mivel egyre kiélezettebb a verseny a korlátozott számú helyekért.

Szerző(k): Zádori Bence
01.
11.
14:20
Megszenvedte a tavalyi évet a magyar szállítmányozás

Megszenvedte a tavalyi évet a magyar szállítmányozás

A többi ágazathoz hasonlóan a szállítmányozás területén is jelentős volt a visszaesés 2023-ban, de idén lehet ok az optimizmusra.

Szerző(k): Economx
12.
11.
19:59
A magyar kamionosoknál is betelt a pohár

A magyar kamionosoknál is betelt a pohár

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára szerint az ukrán áruszállítók uniós piacon való megjelenése legyőzhetetlen konkurenciát jelent számukra.

Szerző(k): Horváth Tibor
11.
04.
16:56
Kitört a pánik, nincs elég víz a Panama-csatornában

Kitört a pánik, nincs elég víz a Panama-csatornában

A helyzet annyira súlyos, hogy novembertől februárig szigorú kvótákat szabtak ki, ami felboríthatja a világkereskedelmet. A kizárt hajók kénytelenek megváltoztatni útjukat a Szuezi-csatorna felé, ami horribilis szállítási költségekhez vezet.

Szerző(k): Economx
10.
15.
17:01
A fuvarozók egyetértenek a miniszterrel: butaság, hogy külföldiek szállítják az árut Magyarországon

A fuvarozók egyetértenek a miniszterrel: butaság, hogy külföldiek szállítják az árut Magyarországon

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a napokban arra figyelmeztetett, hogy a hazai fuvarozók nemcsak a nemzetközi piacokon, de magyar piacon is folyamatosan veszítenek súlyukból. A kormány és az ágazat közösen változtatna, korlátoznák a szállítási láncon belül az alvállalkozók számát, minimális szolgáltatási díjat határoznának meg és fejlesztenék a határátkelő pontokat. Az Economx körbenézett az utakon.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
10.
05.
18:14
Akkugyár-nagyhatalom lennénk, de ehhez a vasút sem elég

Akkugyár-nagyhatalom lennénk, de ehhez a vasút sem elég

A pesti vonatok nem mennek tovább Bécsből Nyugat-Európába a kiszámíthatatlan menetrend miatt. Az infrastruktúra nem megfelelő, a kínaiak türelmetlenek.

Szerző(k): Economx
09.
19.
12:46
Durva, mi készül: maximum 110 km/h-t érhet a B-s jogsi, ráadásul új vizsga kellene az elektromos autókhoz

Durva, mi készül: maximum 110 km/h-t érhet a B-s jogsi, ráadásul új vizsga kellene az elektromos autókhoz

Nagyobb vagy nehezebb autóhoz B pluszt kellene szerezni, és újra is kellene vizsgázni, ami komoly anyagi terhet jelentene autósok millióinak. A villanyautósok nagy része nagyon rosszul járna, ahogy fuvarozók és futárok is – feltéve, ha átmegy az uniós terv.

Szerző(k): Hegedűs Szabolcs
07.
26.
15:40
Irányváltásra kényszerül a német ipar a Rajna csökkenő vízszintje miatt

Irányváltásra kényszerül a német ipar a Rajna csökkenő vízszintje miatt

Az áruszállítás megoldására más jármű után kell nézniük a német szállítmányozóknak, ugyanis a Rajna vízszintje nem elég magas ahhoz, hogy a nagy súlyú teherhajók tovább folytassák rajta a szállítást.

Szerző(k): Varga Csenge