A nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat közleményében ismerteti, a gépjárműadóról szóló törvény szerint két esetben kell a gépkocsi után cégautóadót fizetni: ha az autó nem magánszemély tulajdonában áll, illetve, ha el akarják számolni a felmerült költségeket. Főszabály szerint az adó alanya a személygépkocsi tulajdonosa, ha pedig az autó nem szerepel a nyilvántartásban, akkor az, aki a gépkocsi után költséget számol el.
Az adó mértéke függ a gépjármű környezetvédelmi besorolásától és teljesítményétől is.
A közölték, a törvény szerint a hatósági nyilvántartásban nem szereplő gépkocsi után az adókötelezettség annak a hónapnak az első napján keletkezik, amelyet megelőző hónapban a személygépkocsi után költséget számoltak el. Az adókötelezettség viszont megszűnik annak a hónapnak az utolsó napján, amelyben az adóalany utoljára számolt el költséget.
A Mazars szerint ez a szabály azért furcsa, mert alkalmi bérlések esetén, például ha szeptember 1. és 30. között bérelnek külföldön autót, az adókötelezettség október 1-jén keletkezik, de szeptember utolsó napjával már meg is szűnik. Ha azonban szeptember 30. és október 2. között bérlik az autót, akkor a teljes október is adóköteles lesz.
Bár az ellentmondásos jogszabályszöveg jogvita alapjául is szolgálhatna, az adózó valószínűleg jobban jár, ha a törvényalkotó szándékából kiindulva az összes, ráfordítással érintett hónapra megfizeti a cégautóadót - írja közleményében a Mazars.
Legolvasottabb
Orosz földgáz: Brüsszel enged, de Magyarország megütheti a bokáját
Németország borítja az uniós olajembargót, külön tiltást vezetnek be

EU-jóslat: az év második felében kapják a nyakukba a magyarok a feketelevest

Látványos változás jön a boltokban május 28-tól

Megjött az orosz válaszlépés a finn NATO-csatlakozásra

Novák Katalin lengyel kollégájával közösen utasította rendre Brüsszelt
Menekítik az ukrán katonákat az Azovsztalból, nem tud jobb megoldást a védelmi minisztérium

A Digivel szerződik? Változtat tarifáin a cég (pontosítva)
