Budapesten még az első világháború előtt létrehozták a grazi Puch-művek leányvállalatát, amit Martin Puch, a grazi cégalapító, Johann Puch testvére vezetett. Martin később is Magyarországon maradt, azután a fia is beszállt a cégbe. 1932-ben megszületett az unoka, Janci Puch, akit később a Puch család magyar kapcsolatának tituláltak. Előbb azonban jött a második világháború, a magyar Puch-művek német tulajdonná vált, utána elkobozták az oroszok, majd átadták Magyarországnak. Ma - mondja Janci Puch - örül, hogy akkor nem vándorolt ki az USA-ba. A menekülés után viszonylag gyorsan megtelepedett a grazi Puch-műveknél. A mérnök, akit Magyarországon meggátoltak abban, hogy egyetemet végezzen, a Puch-műveknél hamarosan az ügyfélszolgálat vezetője lett. Janci Puch azonban nehezen tudott kijönni a Steyr-Daimler-Puch új vezetőségével. Néhány év után a hirtenbergi Kromag elnökeként kivált a konszernből. Több mint ötvenévesen függetlenítette magát. 1992-ig barterkereskedelemmel foglalkozott, aztán két évig a kerékpár-kereskedelemben tevékenykedett. Amikor a régi barát Thalinger család kereskedelmi igazgatót keresett új magyarországi cége élére, Janci Puchra esett a választásuk, aki azóta is betölti ezt a munkakört. A. J. **** KERETBEN **** Kronológia 1899: megalakul a "Johann Puch - Első Stájerországi Kerékpárgyártó Részvénytársaság" Grazban, amely a későbbi Puch-művek magja. 1906: ipari módszerrel készült autó előállítása a Puchnál. 1923: leállítják az autógyártást (rövid kivétel: 1928). 1928: a Puch-műveket összevonják a bécsi Neustadtban lévő Austro-Daimlerrel "Austro-Daimler-Puchwerke AG" néven. 1934: fúzió a "Steyr-Werke AG"-vel "Steyr-Daimler-Puch AG" néven. 1942/43: megépül Grazban az SDP-Werk Thondorf. 1957: ismét autógyártás, a márka neve Puch 500. 1964: az SDP-nek 5 ezer alkalmazottja van, 80 országba exportálnak. 1986: megalakul az "SDP Fahrzeugtechnik GmbH". 1989: Grazban leállítják a kerékpárgyártást. 1998: eladják az SDP AG-t a Magnának.