Magyarország állami részvétellel nem tervezi nagyszabású, innovatív pénzügyi eszközökkel finanszírozott projektek indítását − mondta Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a transzeurópai közlekedési hálózatokról (TEN-T) tartott konferencián Tallinnban. Az államtitkár kifejtette, hogy a magyar tapasztalatok szerint a köz- és magánszféra együttműködésén alapuló ppp rövid távon gyors fejlesztéseket tesz ugyan lehetővé, hosszú távon azonban nem kifizetődő. A TEN-T itthoni elemeinek fő problémája, hogy az infrastruktúra döntő részben kiépült ugyan, de a minősége rossz vagy a kapacitása marad el az igényektől − a magyar álláspont szerint ezért a szűk keresztmetszetek felszámolásában a meglévő szakaszok javítása legalább ugyanolyan fontos, mint a hiányzó kapcsolatok megteremtése. Az Európai Tanács februári ülésén 2011-es árakon 29,3 milliárd euróban határozta meg az újonnan életre hívott Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) főösszegét a 2014−2020-as uniós költségvetési időszakra. Közlekedési célokra 23,1 milliárd euró fordítható, az összegből 2011-es árakon 953,9 millió euró (folyó áron 1075 millió euró) juthat Magyarországnak.