A magyarországi online álláspiac teljes árbevétele tavaly 2,8 milliárd forint volt, ennek több mint 85 százalékát az állásportálok adták. Idén a piac egésze várhatóan 10-15 százalékkal nő − véli kutatása alapján az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. Az online szegmens többi szereplőjével ellentétben az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak) számára jelentős visszaesést hozott a válság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint 40 százalékát éri el. A növekedést a piaci helyzet javulása mellett új szolgáltatások bevezetésével tervezik elérni a megkérdezett cégvezetők.

Az elemzés szerint tavaly 20 ezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a magasan vezető Profession mellett a CV Online, a Monster, a Workania és a Jobline folytat éles versenyt. A folyamatos fejlesztés részeként a jelenleg listázási modellben működő oldalak fokozatosan hr-szolgáltatókká alakulnak át, hogy a kis- és középvállalkozások egyre speciálisabb igényeit pontos, gyors kiválasztással szolgálják ki − állapította meg Kis Gergely, az eNET ügyvezetője. Véleménye szerint ebbe az irányba mutat a kapcsolati hálók és értékelések mentén egymáshoz mérhető jelölteket profil alapján rendező munkavállalói adatbázisok iránti egyre növekvő igény, miközben a hagyományos eszköznek számító állásbörzék visszaszorulnak.