A Bárka Színház jövő évad eleji (szeptember 17.) hivatalos épületavatása előtt most hétvégén (június 13.) vasárnap este 9 órakor Cseh Tamás előbemutatót tart. A teljes életművét 12 műsorban eléneklő művész most 1971 címmel legelső, Bereményi Gézával írt dalai hangzanak el, köztük jó néhány szinte ismeretlen nóta, amelyek soha nem kerültek lemezre, köztük például a SZOT-hajó, a Mint a pisztolycső előtt, Teenager-melody. Természetesen hallhatjuk a híres-hírhedt Rubinpiros tangót, Az ócska cipőt és még sok más örökzöld nótát. Cseh Tamás és Bereményi Géza a hetvenes évek elején, a "3T" idején írott dalaikkal olyan elementáris hatást értek el az akkori értelmiségi fiatalok körében, hogy még ma is legendának számítanak. Az akkori hatalom szűklátókörűségére vall, hogy azért nem történt velük szemben komoly intézkedés, mert "oly egyszerűen", szinte semmitmondóan jelenítették meg a kor lényegét, s a szövegükből csak az értett meg valamit, aki a mondatok mögött is képes volt olvasni. Cseh Tamást gyakorta megvádolták (ezt most már, egy legutóbbi televíziós interjúban ő is elismerte), hogy valójában nem is tud énekelni, alig van hangja. Viszont azt már akkor is tudtuk, hogy elementáris előadó: fantasztikusan vonzza magához a közönségét, énekeljen akár egy kocsmában, akár egy falusi fészerben vagy a belvárosi Katona József Színház színpadán. Cseh Tamás Bereményivel (mert azért szokás volt hosszú ideig őket együtt emlegetni) korszakot teremtettek: nemcsak a magyar zenei életre, de az irodalmi próbálkozásokra, a filmes és színházi megnyilvánulásokra is hatással voltak. Híres albumuk névadói, Antoine és Desiré még ma is sok (azóta megpocakosodott, megőszült) értelmiségi számára fogalom. Deák Attila