Míg az új lakást keresők a magas négyzetméterárak, a fejlesztők a gyér kereslet és a csökkenő nyereség miatt elégedetlenek.

 

Utóbbiak nagy része ezt mérséklendő kénytelen volt beszállni a ringbe: az eladott lakásszám növelése érdekében -miként tavaly is - ár- és egyéb kedvezményes akciókat hirdetett.

 

Ha most egy tanácstalan vásárló - aki egyébként csak egy, az árhoz minőségben korrekten igazodó új otthont szeretne - kinyitja a hirdetési újságokat, még jobban elbizonytalanodik a vevőcsalogató akciók sokszínűsége láttán.

Több lakásépítő például használt lakást számít be az új vételárába, vannak beruházók, amelyek kis foglalóval és elhúzódó fizetési ütemezéssel, megint mások beépített ingyenbútorokkal, háztartási gépekkel vagy árkedvezménnyel próbálják megnyerni a vásárolni szándékozókat. A cél ugyanis, mondták lapunknak a megkérdezettek, hogy az egyre szűkebb játéktérben (érezhető forgalomélénkülést ugyanis többségük jövőre sem vár) vevőt találjanak a már átadott és épülőfélben lévő lakásaikra.

 

Folytatás a hétfői NAPI Gazdaságban